شناسهٔ خبر: 66920780 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

محرومیت نیمی از آفریقایی‌ها از خدمات بهداشتی

رئیس دوره‌ای اتحادیه آفریقا از محرومیت نیمی از ساکنان این قاره از دسترسی به خدمات بهداشتی خبر داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بی‌‍ الملل خبرگزاری تسنیم، « محمد غزوانی» رئیس جمهور موریتانی که ریاست دوره‌ای اتحادیه آفریقا را به عهده دارد، در سخنرانی خود در هفتاد وهفتمین نشست بهداشت جهانی در ژنو گفت: 672 میلیون آفریقایی معادل نیمی از جمعیت این قاره از دسترسی پایدار به خدمات بهداشتی محروم هستند.

وی افزود: آفریقایی‌ها به دلیل وجود عوامل متعددی از جمله ضعف زیر ساخت‌های بهداشتی، کمبود کارکنان بهداشتی و درمانی، عدم دسترسی به واکسن‌ها و داروهای لازم و ناکافی بودن محصولات پزشکی ... هنوز تا رسیدن به اهداف سند 2030( یونسکو ) در خصوص سلامت و رفاه فاصله دارند.

بیشتر بخوانید

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا

به نوشته روزنامه القدس العربی، رئیس دوره ای اتحادیه آفریقا با اشاره به شیوع ویروس کووید 19 در سراسر جهان در سال 2019 گفت: شیوع این ویروس نقاط و قوت ساختار بهداشت جهانی را هویدا کرد و ناتوانی جمعی ما را در ایجاد یک واکنش هماهنگ و موثر جهانی آشکار ساخت لذا کمک به کشورهای در حال توسعه برای توانمند سازی تولید واکسن و دارو به طور فزاینده ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه نشست مجمع جهانی نوآوری واکسن به ریاست اتحادیه آفریقا و فرانسه در20 ژوئن 2024 برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مجمع شاهد راه اندازی فرصت سرمایه گذاری برای تولید واکسن و ایمن سازی طی دوره 2023 تا 2030 خواهد بود و همچنین فرصتی برای راه اندازی و تسریع تولید واکسن در آفریقا خواهد بود.

 

نظر شما