شناسهٔ خبر: 66920477 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ادای احترام سرپرست وزارت امور خارجه به مقام شامخ بنیان‌گذار انقلاب اسلامی|

باقری: امام خمینی (ره) در عرصه بین‎المللی بنیانگذار مقاومت بود

سرپرست وزارت امور خارجه، معاونان و مدیران کل دستگاه دیپلماسی به مقام شامخ بنیانگذار انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، بنیان‎گذار انقلاب اسلامی با عنوان «فلسطین و مقاومت در منظومه فکری امام خمینی (ره)» روز چهارشنبه، ۹ خرداد با سخنرانی علی باقری، سرپرست وزارت خارجه برگزار شد.

 

ادای احترام سرپرست وزارت امور خارجه به مقام شامخ بنیان‌گذار انقلاب اسلامی

نگاه بلند امام خمینی (ره) در عرصه‎های مختلف حکمرانی

علی باقری در سخنانی با اشاره به اینکه دشمنان از هر ابزاری استفاده کردند اما شالوده بنیانی که امام خمینی (ره) بنا گذاشت بر دینداری بود، گفت: ما باید نگاه بلند امام (ره) را در عرصه‌های مختلف حکمرانی جاری کنیم.

سرپرست وزارت امور خارجه با بیان اینکه نخستین شخصیتی که توانست سیاست خارجی را در جهان ارائه کرده و اجرا کند، امام خمینی (ره) است؛ اظهار کرد: سیاست خارجی ما بر مبنای ایدئولوژی است و این سبب استقلال سیاست خارجی شده است.

به گفته وی، دیگر کشورها به دلیل سهم تعریف‎شده برایشان سیاست خارجی خود را پیش می برند اما بنیان سیاست خارجی امام (ره) استقلال است.

وی با بیان اینکه تفکر دینی، مردم را برای ایستادن در برابر دشمن بسیج کرد، اضافه کرد: دشمنان ما هیچ‌گاه نتوانستند از رهگذر صدمات به چیزی برسند، هرچند از دست رفتن شهدای خدمت برای ما سبب سوگ شد.

سیاست خارجی در اندیشه امام (ره)

باقری با اشاره به اینکه استقلال در سیاست خارجی ما به معنای صیانت از هویت است، عنوان کرد: سیاست خارجی در اندیشه امام خمینی (ره) با تاکید بر استقلال برای ما ایجاد قدرت کرد و از همه قدرت‎ها پایدارتر و مستحکم تر است؛ مصداق این امر پیام‌هایی است که آمریکایی‎ها در جریان عملیات وعده صادق می‎دادند که هیچ‌کدام موثر نبودند.

وی اضافه کرد: جریان مقاومت الهام گرفته از انقلاب اسلامی است اما غربی‎ها تلاش دارند که این جریان را وابسته به ایران معرفی کنند؛ جریان های مقاومت در منطقه امتداد انقلاب اسلامی هستند که مستقل تصمیم می‎گیرند و مستقل عمل می‎کنند.

 

باقری: امام خمینی (ره) در عرصه بین‎المللی بنیانگذار مقاومت بود

 

باقری، تاکید کرد: این هنر انقلاب اسلامی است که چنین جریان‎های مقاومتی در کشورهای منطقه ایجاد شده است.

سرپرست وزارت امور خارجه با بیان اینکه مردم ایران به دلیل امام خمینی (ره) به روح بلندی رسیدند که می‎توانند از انقلاب اسلامی پاسداری کنند، ادامه داد: در عین حال، دیگر کشورها هم در امتداد انقلاب و شخصیت امام (ره) به چنین درجه‎ای رسیدند.

امام (ره) بنیان‎گذار سیاست مستقل و مقاومت

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) در عرصه سیاست داخلی بنیان‎گذار نهاد جمهوری اسلامی، در عرصه سیاست خارجی بنیان‎گذار سیاست مستقل و در عرصه بین‎المللی بنیان‎گذار مقاومت بود، اظهار کرد: نتیجه این رویکرد امام خمینی (ره) در سطح منطقه‎ای در غزه خود را نشان داده است.

مقام ارشد وزارت امور خارجه با بیان اینکه صهیونیست‎ها با وجود خسارت‎های بسیار نتوانستند به هیچ‎یک از اهداف خود برسند و مردم غزه مقاومت جانانه‎ای از خود نشان دادند، اضافه کرد: کسی تصور نمی‎کرد مردم مظلوم و مقتدر غزه هفت ماه پس از طوفان الاقصی سربلند بایستند و رژیم صهیونیستی حتی حامیان خود را از دست بدهد و سرشکسته شود.

به گفته باقری، رژیم صهیونیستی در لاهه محکوم شد و همچنین نتانیاهو در دیوان کیفری با صدور حکم بازداشت مواجه شد.

سرپرست وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در عرصه دیپلماسی عمومی بی‎حیثیت شده است و جلوه آن در اعتراض‎های دانشگاهی در اروپا و آمریکا قابل مشاهده است، افزود: اینها همگی دستاورد و میراث امام خمینی (ره) است که سال‎ها جلوتر از زمان بود.

باقری با بیان اینکه ما با افتخار اعلام می‌کنیم که در عصر امام خمینی (ره) می زیستیم و سرباز وی بودیم و سرباز رهبر انقلاب باقی خواهیم ماند، گفت: عهد می‎بندیم که ما سربازان دستگاه سیاست خارجی لحظه‎ای در پیروی و تبعیت از دستورهای ولی امر در تحقق اهداف سیاست‌ خارجی تردید نمی‎کنیم.

موضوع غزه؛ ملاک انسانیت

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی سید نیز در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهدای خدمت، اظهار کرد: برای رئیس‎جمهور شهید و همراهانشان طلب غفران می‎کنیم.

حجت‎الاسلام والمسلمین خمینی همچنین با بیان اینکه امروز باید به صورت ویژه به رفح اشاره کنیم که جنایت‌های بزرگی در آن در حال انجام است، گفت: موضوع غزه امروز ملاک انسانیت است.

وی تاکید کرد: هیمنه رژیم صهیونیستی از حیث اطلاعاتی و نظامی فروریخته اما این در برابر فروپاشی موقعیت آن در برابر چشمان جهان چیزی نیست.

حجت‎الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در بخشی دیگر با اشاره به اعتراض‎های دانشجویی در مخالفت با جنایت‎های رژیم صهیونیستی در دانشگاه‎های غربی، گفت: این امر به فروریختن فضای تقدسی شد که غربی‎ها تاکنون برای رژیم ایجاد کرده بودند؛ امروز دادگاه‎های بین‎المللی به دلیل اقدام‎هایی مانند آنچه آفریقای جنوبی انجام داد، رژیم صهیونیستی را محکوم می‎کنند.

انتهای پیام/

نظر شما