شناسهٔ خبر: 66919382 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تأکید سخنرانان ویژه‌برنامه «از خدمت تا شهادت» بر حمایت شهید رئیسی از آرمان فلسطین

ویژه برنامه‌ بررسی ابعاد بین‌المللی شهادت آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان با عنوان «از خدمت تا شهادت» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران دیروز، هشتم خرداد ماه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد و سخنرانان این برنامه بر حمایت شهید رئیسی از آرمان فلسطین تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین سخنان خود را با درود بر پیامبر(ص) و خاندان مطهرش شروع کرد و در ادامه با اشاره به آیه شریفه: (وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ) تأکید کرد: خدمات این شهدا به ملت اسلام و ایران در قلوب ما زنده خواهد ماند؛ رئیس‌جمهور شهید ایران در تمام مراحل زندگی خود از تولیت آستان قدس رضوی تا ریاست قوه قضائیه به چارچوب انقلاب اسلامی پایبند بود؛ چارچوبی که مبتنی بر اسلام است. به گفته وی یکی از مهم‌ترین اصول انقلاب اسلامی دفاع از آرمان فلسطین است. امروز می‌بینیم که حقیقت مسئله فلسطین که امام خمینی(ره) آن را بیان کرده در تمام جهان آشکار شده است و شاهد آن هستیم که در سراسر جهان از آمریکا گرفته تا روسیه و ژاپن به حمایت از آرمان فلسطین برخاسته‌اند.

ابوشریف افزود: امام خمینی(ره) از ابتدا به درستی دشمنان و دوستان ایران و اسلام را شناخته بود و به درستی رژیم صهیونیستی را غده‌ای سرطانی در منطقه توصیف کرد. رهبر معظم انقلاب نیز این مواضع را ادامه می‌دهند و امروز ایران با تأکید بر استقلال و خودکفایی توانسته است دستاوردهای زیادی را در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی و سیاسی در سطح منطقه و جهان کسب کند.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: رئیس‌جمهور شهید و وزیر خارجه شهید نیز به آرمان‌ فلسطین اعتقاد راسخ داشتند و آن را آرمان دینی، اسلامی و ملی می‌دانستند. مسئله فلسطین مسئله‌ای انسانی است؛ وزیر امور خارجه شهید ایران از ابتدای عملیات طوفان‌الاقصی سفرهای زیادی را به کشورهای جهان انجام داد و در تمام کنفرانس‌ها و نشست‌ها برای دفاع از فلسطین و مقابله با اشغالگران تلاش کرد. همچنین سخنرانی رئیس‌جمهور شهید در نشست سران همکاری اسلامی در ریاض بیانگر اوج حمایت ایران از فلسطین بود؛ به گفته ابو شریف مقاومت فلسطین نیز جز با حمایت ایران، بختی برای موفقیت نداشت.

تأکید سخنرانان ویژه‌برنامه «از خدمت تا شهادت» بر حمایت شهید رئیسی از آرمان فلسطین

در ادامه سیده هدی موسوی، خواهر شهید سید عباس موسوی، دبیر کل سابق حزب‌الله لبنان به سخنرانی پرداخت، وی سخنان خود را با این آیات قرآن شروع کرد: وَالَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ أُولَئِكَ هُمُ الصِّدِّيقُونَ وَالشُّهَدَاءُ عِنْدَ رَبِّهِمْ لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَنُورُهُمْ وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُولَئِكَ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ(الحدید 19) و كسانى كه به خدا و پيامبران وى ايمان آورده‏ اند آنان همان راستينانند و پيش پروردگارشان گواه خواهند بود [و] ايشان راست اجر و نورشان و كسانى كه كفر ورزيده و آيات ما را تكذيب كرده‏ اند آنان همدمان آتشند.

وی در ادامه گفت: باید از خاطرات شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان یاد کرد؛ شهدایی که مردم ایران با حضور باشکوه خود در تشییع‌جنازه آنها چشم جهانیان را خیره و پیامی واضحی در حمایت از جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب به جهان ارسال کردند. 

سیده هدی موسوی افزود: ما امروز حامی و پاره تن خود را از دست داده‌ایم؛ اما این شهدا به رتبه‌ای عالی از سوی خداوند متعال دست یافته‌اند و در جوار حرم امام رضا (ع) و شاه عبدالعظیم آرام گرفته‌اند.

وی افزود: این دو شهید بزرگوار موضع امام خمینی(ره) را الگوی خود در مسئله فلسطین می‌دانستند و این امر را در اظهارات رئیس‌جمهور شهید و وزیر خارجه شهید شاهد بودیم و تمام تلاش خود را در دفاع از مردم فلسطین داشتند؛ این شهدا در قبال مقاومت از هیچ حمایتی شانه خالی نکردند و انشاالله به زودی شاهد پیروزی این مقاومت و آزادی قدس خواهیم بود.

تأکید سخنرانان ویژه‌برنامه «از خدمت تا شهادت» بر حمایت شهید رئیسی از آرمان فلسطین

در ادامه سید جبیر بخاری، رئیس شورای مرکزی جنبش امامیه پاکستان سخن گفت و سخنان خود را با این بخش از آیه شریفه 249 از سوره بقره آغاز کرد:  «قَالَ الَّذِينَ يَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلَاقُو اللَّهِ كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ» (كسانى كه به ديدار خداوند يقين داشتند گفتند بسا گروهى اندك كه بر گروهى بسيار به اذن خدا پيروز شدند و خداوند با شكيبايان است.)

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور شهید به پاکستان گفت: سخنرانی شهید رئیسی و سلوک ایشان بار دیگر پایبندی مسئولان جمهوری اسلامی به اخلاق اسلامی را نشان داد.

بخاری تأکید کرد: شهید رئیسی در خدمت به مردم ایران و حمایت از ملت فلسطین فعال بود و بعد از شهادت او نیز دیدیم که شیعیان و اهل سنت در پاکستان برای شهدا عزاداری کردند و مردم پاکستان در سه سال اخیر بیشتر با مواضع ایشان آشنا شدند.

حاج سيد عباس الموسوی، دبیر سیاسی مقاومت اسلامی جنبش النجباء عراق نیز سخنان خود را با درود به پیامبر(ص) و خاندان پاکش آغاز و سپس به مسئله فلسطین اشاره کرد. وی در ادامه گفت: مجاهدت‌های جمهوری اسلامی ایران شجره طیبه مقاومت را توسعه داده و ثمره این شجره مبارکه، بسیار بوده است. این دو شهید یعنی سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان را نیز می‌توان از میوه‌های این شجره طیبه دانست. اگر بخواهیم اقداماتی که این دو شهید در خدمت به ایران و ملت‌های مسلمان انجام دادند، بشماریم این جلسه مجال آن را ندارد. این دو شهید بزرگوار سلوک امام راحل را ادامه دادند و در تمام سطوح فعالیت کردند و توانستند در سطح منطقه از مقاومت حمایت کنند.

در پایان محمد محسن الفرح، عضو جنبش انصارالله یمن به سخنرانی پرداخت. وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) از ابتدا به درستی آرمان و مسئله فلسطین را به جهان معرفی کرد؛ انقلاب ایران و رهبران آن همواره حامی فلسطین و مقاومت اسلامی بوده‌اند و این دو شهید نیز در حمایت از آرمان فلسطین کوتاهی نکردند و در میدان عمل و دیپلماسی نیز به حمایت از فلسطین و آرمان آن و همچنین حمایت از مقاومت پرداختند و در نهایت نیز با شهادت اجر خودشان را گرفتند.

ویژه برنامه‌ بررسی ابعاد بین‌المللی شهادت آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان با عنوان «از خدمت تا شهادت» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران دیروز، هشتم خرداد ماه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما