شناسهٔ خبر: 66919306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت پروژه در آرامستان «باغ رضوان» اصفهان به بهره‌برداری رسید

اصفهان-ایرنا - مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از بهره‌برداری از هفت پروژه عمرانی، زیست‌ محیطی و فرهنگی در آرامستان «باغ رضوان» این کلانشهر با اعتبار بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حاجیان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح این پروژه‌ها افزود: نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵۵۰ کیلو وات، مخزن ذخیره آب با گنجایش ۵۵ هزار مترمکعب، شبکه جمع‌آوری و استحصال آب‌های سطحی، هوشمندسازی آبیاری فضای سبز به مساحت ۵۰ هکتار، مرکز نظارت و کنترل هوشمند و جایگاه سوخت، این پروژه‌ها را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: نقشه گردشگری مذهبی با محوریت باغ‌ رضوان، ۱۴ عنوان کتاب، تولید فایل صوتی ‌و محصولات فرهنگی با محوریت جهان آخرت برای رده‌های مختلف سنی، بخشی از اقدامات اخیر ما در حوزه فرهنگی است.

هفت پروژه در آرامستان «باغ رضوان» اصفهان به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان اظهار داشت: فراگیری طرح‌های مرتبط محیط زیست و مدیریت مصرف انرژی و پدافند غیرعامل‌ از یکسو و گسترش اقدامات فرهنگی از سوی دیگر، در زمره رویکردهای ما به شمار می‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه موقت اصفهان نیز در این مراسم گفت: روند اقدامات انجام شده در باغ رضوان قابل توجه است و چنانچه در آرامستان «تخت‌ فولاد» نیز چنین فعالیت‌های انجام گرفته بود، از ظرفیت آن بیشتر بهره می‌بردیم.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی خاطرنشان کرد: تدوین کتاب‌ با موضوع افراد بزرگ دفن شده در تخت‌ فولاد بویژه افرادی که خدمت امام زمان(عج) مشرف شده‌اند، ضروریست و باید به این مهم بیشتر توجه شود.

هفت پروژه در آرامستان «باغ رضوان» اصفهان به بهره‌برداری رسید

رییس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: به تقریب هر سال بالغ بر هشت میلیون نفر در باغ رضوان حضور می یابند.

ابوالفضل قربانی ادامه داد: احداث باغ رضوان از اقدامات مناسب پس از انقلاب بود و تاکنون نقش خود را بخوبی ایفا کرده است.

به گزارش ایرنا، آرامستان باغ رضوان با مساحت بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ هکتار، اول اردیبهشت سال ۶۳ در شرق اصفهان تاسیس شد و حفظ و نگهداری «تخته فولاد» بعنوان یکی از اصلی‌ترین قبرستان‌های قدیمی و ارزشمند تاریخ اسلام، دلیل اصلی احداث آن بود.

نظر شما