شناسهٔ خبر: 66919066 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اسکله آمریکایی غزه را دوباره آب برد!

اقتصادنیوز: اسکله شناور ۳۲۰ میلیون دلاری آمریکا در سواحل غزه را بار دیگر آب با خود برد و تحلیلگران معتقدند که شاید این اسکله اصلا مناسب استفاده در شرایط جغرافیایی منطقه نباشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، کمتر از دو هفته پس از شروع به کار، بار دیگر اسکله شناور ۳۲۰ میلیون دلاری آمریکا در سواحل غزه که در ساخت و بهره برداری آن حدود یک هزار نفر مشارکت داشتند، به دلیل شرایط سخت آب و هوایی به بندر اشغالی «اسدود» منتقل شد و بر اساس ارزیابی‌ها تعمیر آن حداقل یک هفته و نیم طول خواهد کشید.

بر اساس این گزارش، مقامات امنیتی در گفتگو با روزنامه وال استریت ژورنال در این مورد ابراز تردید کرده و گفتند که ممکن است این اسکله برای شرایط دریا و باد در منطقه شهر غزه مناسب نباشد.

روز شنبه گذشته چندین کشتی آمریکایی آسیب دیدند و حداقل تعدادی از آنها به دلیل شرایط سخت دریایی به ساحل کشیده شدند و در نتیجه اسکله دوباره آسیب دید.

خبر مرتبط
رسوایی تازه برای واشنگتن/ آمریکا در حمله اسرائیل به رفح نقش داشت

اقتصادنیوز: استفاده از تسلیحات ساخت آمریکا در حمله اسرائیل به رفح توسط سی ان ان اثبات شده است و واشنگتن در حمله وحشیانه تل آویو نقش داشته است.

این تحولات در حالی است که کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اتفاقاتی که درباره اسکله شناور آمریکا در سواحل غزه افتاده را «شرمساری بزرگ» برای دولت بایدن توصیف کرد.

خبر مرتبط
واکنش مسکو به تحریم تازه آمریکا علیه روسیه

اقتصادنیوز: سفیر روسیه در واشنگتن در مورد اظهارات کاخ سفید در مورد تحریم تجاری احتمالی مسکو گفت: «روسیه از محدودیت‌های ایالات متحده برای تقویت تلاش‌های جایگزینی واردات استفاده خواهد کرد.»

کاربران فضای مجازی چند روز گذشته یک کلیپ ویدئویی منتشر کردند که در آن مشاهده می‌شود که اسکله شناور ارتش آمریکا که در نزدیکی غزه احداث شده، کاملاً از محل اتصال خود جدا شده و امواج دریا کاملاً احاطه‌اش کرده اند.

آمریکا مدعی است که با ساخت این اسکله به ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه کمک می‌کند، ولی تحلیلگران معتقدند این اسکله بیشتر شبیه یک پایگاه نظامی است.

 

نظر شما