شناسهٔ خبر: 66918715 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تداوم حمله به رفح/ اینترنت در رفح قطع است

اقتصادنیوز: ارتش رژیم صهیونیستی با تشدید حملات به رفح در جنوب و جبالیا در شمال نوار غزه، برای دویست و سی و ششمین روز متوالی به جنگ نسل کشی در نوار غزه ادامه داده و درحال ارتکاب جنایات بیشتر و هدف قرار دادن آوارگان در چادرهایشان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین حمله مناطق شمال غربی اردوگاه «جبالیا» را هدف قرار دادند و چند ساختمان مسکونی در آن را منفجر کردند.

طبق گزارش شبکه المنار، صبح امروز نیز جنگنده‌های رژیم اشغالگر مرکز «رفح» در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند. در نتیجه گلوله باران و تیراندازی تانک‌های رژیم صهیونیستی به شهروندان نزدیک کف المشروع در شرق شهر رفح یک تن شهید و ۲۰ تن زخمی شدند.

در عین حال منابع گفتند همزمان با بمباران هوایی اشغالگران، خدمات ارتباطی و اینترنتی در شهر رفح متوقف شد.

خبر مرتبط
رسوایی تازه برای واشنگتن/ آمریکا در حمله اسرائیل به رفح نقش داشت

اقتصادنیوز: استفاده از تسلیحات ساخت آمریکا در حمله اسرائیل به رفح توسط سی ان ان اثبات شده است و واشنگتن در حمله وحشیانه تل آویو نقش داشته است.

همچنین در نتیجه بمباران اردوگاه «الجدید» در «النصیرات» در مرکز نوار غزه تعدادی از شهروندان فلسطینی زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با انجام حملات توپخانه‌ای محله «الشجاعیه» در شرق شهر غزه را هدف قرار داد. چند فلسطینی نیز در نتیجه بمباران خانه متعلق به خانواده «شتات» در محله «الشیخ رضوان» در شمال غزه به شهادت رسیده و مجروح شدند.

منابع رسانه‌ای فلسطین نیز از قطعی اینترنت و ارتباط در تمامی مناطق رفح خبر داده‌اند.

تخلیه بیمارستان صحرایی قدس در رفح

هلال احمر فلسطین امروز (چهارشنبه) از تخلیه بیمارستان صحرایی «القدس» در رفح به دلیل تداوم حملات رژیم صهیونیستی به اطراف آن خبر داد.

هلال احمر فلسطین در این باره اعلام کرد که بیمارستان صحرایی «القدس» در منطقه «مواصی» رفح را تخلیه کرده است و این بیمارستان به منطقه «مواصی» در «خان‌یونس» منتقل خواهد شد.

هلال احمر فلسطین درباره دلیل این اقدام افزود که بیمارستان مذکور به دلیل ادامه تهدیدهای رژیم صهیونیستی و حملات مداوم آن به اطراف این بیمارستان و همچنین تخلیه ساکنان منطقه مواصی تخلیه شده است.

خبر مرتبط
عمان حملات اسرائیل به اردوگاه های رفح را محکوم کرد

اقتصادنیوز: وزارت خارجه عمان حملات اخیر اسرائیل به رفح را محکوم کرده است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که هلال احمر فلسطین سه‌شنبه از شهادت «عصام روحی محمد» یکی از پرسنل بیمارستان القدس در بمباران خانه‌اش در اردوگاه «البریج» در استان مرکزی نوار غزه خبر داد.

پیشتر خبرگزاری فلسطینی «وفا» اعلام کرده بود که با توجه به تهاجم مستمر و گسترده رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن عمدی بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت‌های اولیه، همه بیمارستان‌های استان رفح به جز زایشگاه «تل‌السلطان» از کار افتاده‌اند.

درپی تداوم این حملات «آشپزخانه مرکزی جهانی» نیز از تعلیق فعالیت خود در رفح خبر داد.

ضربات رزمندگان مقاومت به اشغالگران

علی‌رغم این جنایات، اما رزمندگان مقاومت فلسطین در نوار غزه همچنان درحال مقابله با نیروهای رژیم صهیونیستی بوده و ضربات سنگینی را به آنها در محورهای مختلف وارد می‌کنند.

در همین راستا، گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس درباره تازه‌ترین عملیات خود اعلام کرد که با یک راکت «یاسین ۱۰۵» یک تانک «مرکاوا» ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه «یبنا» در رفح را هدف قرار داده و آن را منهدم کرده است.

گردان‌های شهدای الاقصی نیز گفت: نیروهای اشغالگر مستقر در محور «نتزاریم» را با رگبار خمپاره‌های معمولی «کالیبر ۱۲۰» و «۶۰» بمباران کردیم.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان نیز اذعان کردند که سه نظامی رژیم صهیونیستی در نتیجه انفجار بمب در رفح به هلاکت رسیدند.

طبق گزارش این رسانه‌ها سه نظامی کشته شده عضو گردان ۵۰ تیپ پیاده‌نظام «ناحال» هستند.

ناحال

این رسانه‌ها همچنین از زخمی شدن یک افسر و ۲ سرباز صهیونیستی دیگر در این عملیات خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز از زخمی شدن سه نظامی خود در جریان درگیری‌ها در شمال نوار غزه خبر داده است.

رسانه‌های صهیونیستی نیز فاش کردند که از ابتدای حملات زمینی به نوار غزه تا کنون ۲۸۶ نظامی صهیونیستی در این باریکه به هلاکت رسیده‌اند.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد.

طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۳۶ هزار فلسطینی در جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

 

نظر شما