شناسهٔ خبر: 66918659 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

توضیحات رئیس صداوسیما درباره بازگرداندن خبرنگاران از عربستان

پیمان جبلی از پیگیری‌های لازم درباره بازگرداندن گروه رسانه‌ای رسانه ملّی از عربستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، گروه رسانه‌ای بعثه ایران شامل ۶ خبرنگار و مستندساز، سه‌شنبه هفته پیش در حال ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجدالنبی دستگیر و پس از چند ساعت بازجویی و بدون اعلام دلیل به بازداشتگاه پلیس مرکزی مدینه منتقل شدند.

پیمان جبلی رئیس صدا و سیما که برای پیگیری‌های لازم درباره بازگرداندن گروه رسانه‌ای رسانه ملّی از عربستان به فرودگاه رفته بود،‌ در گفتگویی اظهار کرد: این همکاران عزیز ما در قالب گروه رسانه‌ای بعثه جمهوری اسلامی ایران اعزام شده بودند و در حال انجام وظیفه معمولی و عادی‌ بودند که این اتفاق برایشان اتفاق افتاده و بازداشت شدند.

وی تاکید کرد: همکاران ما در حال ضبط یک تلاوت قرآن کریم در مسجدالنبی برای پخش در قالب یک برنامه بودند که بازداشت و در ادامه به بازداشتگاه منتقل شدند. ما هم از علت بازداشت این عزیزان و بازگرداندن آنها به کشور بی‌خبر هستیم.

رییس صداوسیما اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانم که از همه مراجع رسمی کشور، وزارت محترم امور خارجه، نمایندگی محترم ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست محترم حجاج ایرانی، سفیر کشورمان در عربستان سازمان حج و زیارت و دستگاه‌ها و مسوولانی که در طول این یک هفته برای حل مشکل ما پیگیری کردند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: طبیعتا مراحل قانونی این موضوع انجام خواهد شد و من به همکارانمان عرض کردم ما به خاطر وظیفه شناسی شما و انجام تکالیف حرفه‌ای که به عهده شما بود و به خاطر بصیرتی که دارید و توفیقی که خداوند به شما برای زیارت قبر پیامبر (ص) داده است افتخار می‌کنیم و از شما قدردانی می‌کنیم. همکاران عزیز ما هر سال به صورت قانونی به حج اعزام می‌شوند و در قالب تیم رسانه‌ای بعثه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند. این روال هر سال اتفاق می‌افتد و همکاران رسانه‌ای ما فضای عمومی حج را روایت می‌کنند. این اتفاق برای ما هم عجیب بود؛ برای اینکه در سال‌های گذشته شاهد این اتفاقات نبودیم و هنوز هم از علل این اتفاق مطلع نیستیم و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما