شناسهٔ خبر: 66918527 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

استفاده از پانل ساندویچی برای ساخت و ساز

صاحب‌خبر -
اصلی ترین دلایل محبوبیت پانل ساندویچی داشتن مقاومت بالا و عایق بودن است، این موارد سبب شده است تا محصول پانل به عنوان انتخاب مناسب در صنعت ساخت سوله و سازه های مدرن باشد.

ساندویچ پانل در ایران
تولیدات پانل ساندویچی در داخل ایران انجام می‌شود، محصولات تولید شده دارای کیفیت و استانداردهای روز اروپا است. صادرات پنل از داخل ایران برای کشورهای همسایه مانند ارمنستان، ترکیه، آذربایجان و... انجام می‌شود.
کیفیت بالای محصولات تولید شده در داخل ایران نسبت به محصولات چین بهتر بوده به همین جهت کشورهای آسیایی بیشتر پانل مورد نیاز خود را از داخل ایران تهیه می‌نمایند.
شرکته تولید کننده‌ای که در ایران کار صادرات را به کشورهای همسایه و خاورمیانه انجام می‌دهد کیان پانل است، این شرکت جزقدیمی ترین تولیدکنندگان در صنف ساندویچ پنل است.
محصولات تولید شده در داخل ایران عمدتاً شامل فوم پلی اورتان(پلی یورتان) است، این محصول به دلیل داشتن هسته بسیار قوی در مقابل شرایط جوی مختلف قابل استفاده است.
از پلی اورتان برای فوم هسته پانل استفاده می‌شود، در بخش ورق از جنس گالوانیزه رنگی یا آلوزینک با توجه به درخواست استفاده خواهد شد.

کاربرد پانل ساندویچی

افزایش قیمت مصالح در ایران
به طور کلی با افزایش قیمت کالا و دستمرد مواد اولیه برای تولید مصالح ساخت در ایران بسیار بالا رفته است به همین جهت استفاده از ساختارهای از پیش ساخته مانند پانل بسیار محبوب شده است.
ساختار ساندویچ پانل به شکلی است که نیاز به تخصص خاصی ندارد و نصب پانل ساندویچی در سریع ترین زمان ممکن برای سازه انجام خواهد شد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساختار پانل می‌‍توانید به مقاله مشخصات فنی ساندویچ پانل مراجعه نمایید.
اما داشتن کیفیت خوب در مواد اولیه محصول پانلی بسیار حائز اهمیت است، به همین جهت مشاوره قبل از استفاده یا خرید ساندویچ پانل بسیار اهمیت دارد.

چرا ساندویچ پانل بهترین انتخاب است؟
اگر بخواهیم محصول مورد نظر را با سنگ یا آجر مقایسه کنیم به ویژگیهای بسیار خوبی خواهیم رسید، برای مثال می‌توانیم به غایق بودن سازه ای که با پانل ساخته شده است اشاره کنیم، چنین سازه ای کیفیت بالا، طول عمر زیاد و در نهایت کیفیت بالایی خواهد داشت.
تمامی این خصوصیات از نوع فوم، شرکت سازنده، ورق به کار رفته و ضخامت محصول نهایی حاصل می‌شود.
نصب یا اجرا پانل برای ساخت یک سازه سبک بسیار سریع است، همین موضوع هزینه را برای کارفرما یا مجری پروژه کاهش خواهد داد و باعث رضایت افراد می‌شود.
پانل از 3 لایه محکم است که دارای محافظ برای جلوگیری از ضربات ناشی از حمل و نقل یا شرایط جوی مختلف است این موارد طول عمر را به شدت بالا خواهد برد.

کیان

بالا بردن کیفیت سازه
اگر بخوایم یک سازه رو باکیفیت بالا بسازیم نیاز داریم تا یک مهندس متخصص برای ما نقشه و مصالح مورد نیاز را خریداری کند بدون شک در سازه‌های مدرن مانند کارگاه سوله و... بهترین انتخاب ساندویچ پانل از جنس پلی اورتان است.
درحال حاضر ساندویچ پانل پلی اورتان توسط کارخانه کیان پانل در ایران تولید می‌شود که دارای کیفیت بالا و فوم عالی است.
برای مشاهده انواع پنل به صفحه ساندویچ پانل مراجعه کنید.

آیا ساندویچ پنل برای ساخت خانه کاربرد دارد؟
ساختمان سازی با پانل امکان ندارد، اما ویلا یا ساختمان دوطبقه با پانل قابل ساخت است، درحال حاضر ویلا پیش ساخته با ساندویچ پانل بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
طراحی مدرن و عایق بودن سازه پیش ساخته پانلی دلایل محبوبیت اصلی این محصول است.
قیمت در مقایسه با مصالح ساخت
فرض کنید یک سازه درحال ساخت دارید اگر مصالح ساخت را به صورت سنتی تهیه نمایید یعنی از آجر سیمان یا گچ استفاده کنید هزینه دستمزدکارگر و مصالح بیشتر از ساندویچ پانل دیواری یا سقفی خواهد بود به همین جهت قیمت پانل به صرفه تر است.
به دلیل پیش ساخت بودن و سرعت انجام پروژه صرفه جویی اقتصادی بیشتری نسب به مصالح دیگر دارد.

جمع بندی
سعی کردیم ابعاد و جنبه های مختلف پنل ساندویچ را در این صفحه از وبگاه بهارنیوز بررسی نماییم که شامل دلایل استفاده از پانل به جای مصالح سنتی بود از انجایی که اخبار ساندویچ پانل در روزهای اخیر بسیار محبوب است و افراد زیادی برای ساخت وساز از آن استفاده می‌کنند امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید باشد.
منابع

نظر شما