شناسهٔ خبر: 66918051 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

عربستان خبرنگارهای صدا و سیما را اخراج کرد

رئیس صدا و سیما صبح امروز از بازگشت 6 خبرنگار دستگیر شده توسط عربستان سعودی به کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

عربستان خبرنگارهای صدا و سیما را اخراج کرد

به گزارش تابناک صبح امروز پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما به استقبال از ۶ خبرنگار رسانه ملی که برای پوشش مراسم حج به عربستان سعودی اعزام شده بودند، اما توسط پلیس این کشور دستگیر و اخراج شده‌اند رفت.

خبرگزاری تسنیم درباره زمان دستگیری این گروه نوشته است: «شب گذشته دولت عربستان ۶ نفر از اعضای گروه رسانه‌ای بعثه ایران در مدینه منوره را از عربستان اخراج کرد. این گروه رسانه‌ای شامل ۶ خبرنگار و مستندساز، سه‌شنبه هفته پیش در حال ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجدالنبی دستگیر و پس از چند ساعت بازجویی و بدون اعلام دلیل به بازداشتگاه پلیس مرکزی مدینه منتقل شدند.»

جبلی در مراسم استقبال از این گروه درباره ماجرای دستگیری و اخراج گروه رسانه‌ای سازمان صدا و سیما گفت: «همکاران عزیزمان هر سال به صورت قانونی اعزام می‌شوند به حج و در قالب گروه رسانه‌ای بعثه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند تا فضای عمومی حج را برای مردم عزیز ما روایت کنند. این اتفاق برای ما هم عجیب بود برای اینکه سال‌های پیش شاهد چنین اتفاقی نبودیم هنوز هم مطلع نیستیم از علل این اتفاق و پیگیری‌های لازم را ان‌شاءالله انجام خواهیم داد.»

برخی رسانه‌ها این گروه را نماینده بعثه رهبری معرفی کرده‌اند در حالی که اعضای این گروه تیم اعزامی سازمان صدا و سیما بوده‌اند. سید سلیم غفوری، رئیس سابق شبکه افق و قائم مقام فعلی معاون سیما هم در میان این گروه اخراج شده است.

سید سلیم غفوری، شفیع شله‌کار، سید مهدی مویدی، مهدی امیری، پوریا سلیمان‌‎زاده و علیرضا تابان گروه ۶ نفره مستندساز و خبرنگار اعزامی صدا سیما هستند که هفته گذشته در جریان فیلمبرداری در مسجدالنبی دستگیر و پس از یک هفته بازداشت، شب گذشته از عربستان اخراج شده‌اند.

هنوز هیچ مقام رسمی ایرانی و عربستانی درباره علت این دستگیری توضیحی نداده است.

برچسب‌ها:

نظر شما