شناسهٔ خبر: 66917491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سواحل بوشهر آرام می‌شود

هواشناسی بوشهر از کاهش سرعت وزش باد‌های شمالی از فردا و آرامش جوی و دریایی استان در دو روز آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

سواحل بوشهر آرام می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، با تداوم وزش باد‌های شمالی تا اوایل امشب، سواحل جنوبی استان متلاطم است.

طلیعه محمدی از کاهش سرعت وزش باد از اواخر وقت امشب خبر داد و افزود: روز‌های پنج‌شنبه و جمعه وضعیت جوی به‌نسبت آرامی بر استان و خلیج فارس حاکم است.

وی ادامه داد: روز‌های شنبه و یک‌شنبه آینده دوباره با شدت یافتن جریانات شمالی، تلاطم دریا برای سواحل استان و خیزش گرد و خاک در سطح استان پیش‌بینی می‌شود و نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای نیز در این مدت دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: جهت وزش باد تا فردا غربی تا شمال غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در نواحی و سواحل جنوبی استان تا اوایل شب ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی اضافه کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی تا پیش از نیمه شب ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

به گفته محمدی فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۱۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۴:۱۰، مد دوم ساعت ۱۱:۲۰ و جزر دوم ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه خواهد بود.

نظر شما