شناسهٔ خبر: 66916660 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مرد کرمانی برای نجات زندگی مشترکش ۴ زندانی را آزاد کرد/ آزادی ۳۳ نفر در دهه کرامت

فاطمه افضلی

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: فردی که دچار مشکل خانوادگی و در شرف جدایی از همسرش بود، نذر کرده چنانچه زندگی‌اش به روال گذشته برگردد و از هم نپاشد، زمینه آزادی چهار مددجوی جرائم غیرعمد را فراهم کند که خداروشکر مشکلش حل شده و با مراجعه به ستاد دیه زمینه آزادی چهار زندانی را فراهم کرد.

صاحب‌خبر -

سیدحجت‌الله موسوی قوام امروز ۹ خردادماه در جمع خبرنگاران از آزادی ۳۳ مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد از زندان‌های استان در دهه کرامت خبر داد و اظهار کرد: هر ساله دهه کرامت زمینه‌ساز آزادی تعدادی از محکومان جرائم غیرعمد بوده و امسال هم تعداد ۳۳ نفر آزاد شدند.

وی بیان کرد: مبلغ بدهی این افراد ۸۰۲ میلیارد و ۳۷۴ میلیون ریال بوده که با تلاش نمایندگان و مددکاران ستاد دیه استان در جلسات صلح و سازش، مبلغ ۵۰۱  میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال از شکات تخفیف و گذشت اخذ شد.

موسوی قوام گفت: همچنین در بحث توان پرداخت مددجویان و اعسار مبلغ ۲۵۷ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال تامین و در نهایت با پرداخت مبلغ ۴۰ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و خیران این مددجویان از زندان آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به جذب حداکثری کمک‌های خیران مردم نوعدوست کرمان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در حال حاضر برای آزادی محکومان جرائم غیرعمد استان بیش از ۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کمک ۸۰۰ میلیون ریالی خیّر کرمانی برای آزادی زندانیان غیرعمد در روزهای اخیر گفت: این فرد هدف از این کار نیک را ادای نذر عنوان کرد که نیت داشته برای برکت زندگی‌اش در راه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کند.

موسوی قوام ادامه داد: مثل اینکه این فرد دچار مشکل خانوادگی و در شرف جدایی از همسرش بوده که نذر کرده چنانچه زندگی‌اش به روال گذشته برگردد و از هم نپاشد، زمینه آزادی چهار مددجوی جرائم غیرعمد را فراهم کند که خداروشکر با پا درمیانی تعدادی از ریش سفیدان خانواده‌ها، مشکلش حل شده است.

وی بیان کرد: با مبلغ اهدایی این خیّر چهار مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد از زندان آزاد می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما