شناسهٔ خبر: 66916649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار مرکزی:

مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال پایدار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

استاندار مرکزی گفت: مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال پایدار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این موضوع باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز _چهارشنبه نهم خرداد_ در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی اظهار کرد: میزان تعهد اشتغال استان مرکزی در سال جاری ایجاد ۱۱ هزار شغل است.

وی با اشاره به اجرای ۱۷۸ درصدی تعهد اشتغال در استان مرکزی در سال گذشته، افزود: آمارهای ایجاد اشتغال در کشور و استان مرکزی بیانگر موفقیت بزرگ دولت سیزدهم در این زمینه است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال پایدار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین باید این موضوع به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه اشتغال موفقیت قابل توجهی داشت، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های دولت سیزدهم و شهید آیت الله رئیسی ایجاد اشتغال بود.

وی میزان تعهد اشتغال در استان مرکزی در سال گذشته حدود ۱۹ هزار شغل عنوان کرد و ادامه داد: استان مرکزی رتبه دوم تحقق اشتغال را پس از استان هرمزگان کسب کرده و سال گذشته ۱۶ هزار نفر به شمار بیمه شده اجباری در استان مرکزی اضافه شده است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: در بعضی شهرهای استان در یک مقطعی بیکاری معضل جدی بود، اما امروز نگرانی برای کمبود نیروی کار در این شهرستان‌ها وجود دارد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه استان مرکزی شرایط بهتری نسبت به گذشته برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال دارد، اظهار کرد: طبق آخرین ارزیابی پایش محیط کسب و کار در زمستان سال گذشته، استان مرکزی رتبه نخست را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

وی عملکرد بانک‌ها در دولت سیزدهم در استان مرکزی را خوب ارزیابی کرد و افزود: در بعضی موارد نیازمند فعالیت مضاعف در این زمینه هستیم که باید به صورت شبانه‌روزی مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما