شناسهٔ خبر: 66915999 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اقدامات پیش از وقوع سیل مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: اقدامات پیش از وقوع سیل باید انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدی‌مهر صبح امروز _چهارشنبه نهم خرداد_ در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت جغرافیایی کشور و میزان حادثه‌خیزی در برخی نقاط اظهار کرد: توجه به اقدامات پیش از وقوع سیل تا جایی مهم است که به هر میزان به این حوزه اهمیت داده شود و تمهیدات و پیشگیری‌های لازم صورت گرفته باشد، به همان میزان در هنگام وقوع حادثه با خسارت کمتری مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به ماده ۲ قانون مدیریت بحران کشور افزود: تعیین نقاط آسیب‌پذیر و تحلیل ریسک‌های موجود در موضوع سیل، از اصلی‌ترین وظایف دستگاه‌های متولی این مخاطره در استان تهران محسوب می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نبود توجه جدی دستگاه‌های متولی به قوانین و دستورالعمل‌های پیشگیرانه را علت اصلی بروز آسیب و خسارات‌های ناشی از مخاطراتی مثل سیلاب‌های فصلی دانست و عنوان کرد: دستگاه‌های متولی باید «حفظ جان و مال مردم» را اولویت قرار دهند و به همین واسطه اقدامات مؤثری در جهت پیشگیری از خسارات را در دستور کار داشته باشند.

وی توجه دستگاه‌های متولی به شرح وظایف قانونی مندرج در قوانین و دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: تاکید مؤکد مدیریت بحران بر این مهم است که تکلیف اصلی و بنیادین دستگاه‌ها مبنی بر «حفظ جان و مال مردم» و «خدمت رسانی به مردم» به هیچ عنوان مغفول نماند.

یزدی‌مهر بهره‌مندی دستگاه‌های متولی از قوانین، دستورالعمل‌ها، شیوه‌نامه‌ها و اسناد بالادستی را برای اقدامات پیشگیرانه راهگشا دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وقوع سیلاب قابل پیش‌بینی و پیشگیری است دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند، بنابراین اعلام می‌کنیم که ‏غافلگیری دستگاه‌های استان‬ تهران در بروز سیلاب‌های احتمالی پذیرفتنی نیست و تمام اقدامات پیشگیرانه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

نظر شما