شناسهٔ خبر: 66915103 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

دیدار صمیمی با هنرمند جانباز " صیاد جعفرزاده " در کلیبر

صاحب‌خبر -

به مناسبت گرامیداشت  سالروز آزاد سازی خرمشهر ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلیبر  به همراه امام جمعه ، معاون فرماندار، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  این شهرستان با  هنرمند جانباز استاد «صیاد جعفرزاده» دیدار و گفتگو کرد .

در این دیدار «حجه الاسلام و المسلمین «جواد شکرنژاد» طی سخنانی جانبازان را از گنجینه‌های دفاع مقدس دانست و گفت:تدوین و انتشار خاطرات جانبازان دفاع مقدس عین جهاد تبیین است.

وی با اشاره به این که  جانبازان  متنحمل سختی های  زیادی  می شوند  و خانواده‌  آنها نیز در این سختی‌ها با آنان  سهیم و شریک هستند، گفت: باید از خانواده‌های جانبازان گرانقدر نیز  که در این سختی‌ها  در کنار جانبازان غیور حضور دارند به صورت  شایسته تقدیر نمود.

هدف از دیدار با  جانبازان و ایثارگران  ضمن تکریم  ، به منظور الگو گرفتن از آنان و آموختن درس آزادگی و ایثار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کلیبر در پایان گفت: از صبر و ایثارگری  جانبازان درس استقامت و پایداری می‌گیریم و ضرورت دارد  که  این درس در جامعه نمایان گشته  و نتایج  آن برای نسل های آتی  نیز باقی بماند.

گفتنی است جانباز سرافراز «صیاد جعفرزاده » متولد 1337 در سال ۱۳۶۱ به درجه رفیع جانبازی نائل آمده است. وی در ساحت ادب قلم فرسایی کرده  و از اساتید پیشکسوت هنر موسیقی  عاشیقی می باشد. وی در اشعار خود « صیاد » تخلص نموده  و تا کنون مجالس بزرگی را با هنرنمایی خود گرم کرده است و در این هنر شاگردان بسیاری پرورش داده است . وی مدیر آموزشگاه آزاد هنری موسیقی در کلیبر می باشد .

کتاب های  «اونودولماز خاطیره لر» ، « وطن عاشیقی » ، « نصیحتلی سوزلر» ، « حق کلاملاری »  و « سفرنامه عاشیق صیاد » ، « عاشیق صیادین غزللری » و ... از آثار ادبی  وی می باشد .

در این دیدار  هنرمند جانباز  به قرائت شعری در موضوع جانبازان پرداخت و در پایان با اهدای لوح سپاس و هدایایی از وی تجلیل شد .

 

دیدار با هنرمند جانباز عاشیق صیاد

 

 

نظر شما