شناسهٔ خبر: 66915021 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ارزان ترین و گران‌ ترین گوشت های بازار را بشناسید | هر کیلو گوشت گوسفندی و گوساله تنظیم بازار چند؟

در حال حاضر در قصابی‌های مرکز شهر تهران میانگین قیمت شقه گوسفندی ۶۸۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله مخلوط ۴۵۰ هزار تومان است این در حالی است که قیمت گوشت‌های بسته‌بندی شرکتی تنظیم بازار که در حال عرضه در فروشگاه‌های بزرگ و میادین میوه و تره‌بار است، مناسب‌تر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، طبق اعلام مرکز آمار، قیمت گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ از رکوردداران نرخ تورم بود. امسال اما پیش‌بینی شده است که با افزایش زایش‌ دام‌ها و واردات گسترده گوشت، قیمت‌ها متعادل شود اما در حال حاضر به طور میانگین قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی تولید داخل ۵۵۰ هزار تومان و گوشت گوساله ۴۵۰ هزار تومان است. البته توجه داشته باشید که قیمت قطعات خاص و ممتاز گوشت بیشتر از این است. گران‌ترین قطعات گوشت قرمز چه گوسفندی و چه گوساله در بازار به ترتیب فیله، ماهیچه و مغز ران است و قیمت این قطعات بسیار بالاتر از میانگین هر کیلو گوشت مخلوط است و تا مرز یک میلیون تومان هم عرضه می‌شود.

گوشت بره، گران‌ترین گوشت قرمز بازار است. بره،‌ گوسفند زیر یک سال است که گوشت آن لطیف و لذیذ است و اگر پای قیمت وسط نبود، ترجیح ما ایرانیان این است که گوشت بره بخوریم. پس از بره، گوشت گوسفند گران‌ترین گوشت حال حاضر بازار در کشور است. در این میان، گوشت گوسفند نر (قوچ) گران‌تر از گوسفند ماده (میش) است. همچنین، گوشت بز ارزان‌تر از گوشت گوسفند است. گوشت گاو ارزان‌ترین گوشت قرمز بازار است که مصرف آن در میان ما ایرانیان رایج نیست و به جای گوشت گاو، گوشت گوساله (گاو جوان) خریدار بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین قیمت دام زنده اعلام شد | گوسفند یک ساله خریدار ندارد!

قیمت گوشت گوسفند و گوساله در بازار

در حال حاضر در قصابی‌های مرکز شهر تهران میانگین قیمت شقه گوسفندی ۶۸۰ تا ۷۰۰ هزار تومان، ران گوسفندی ۷۰۰ هزار تومان، سردست ۶۵۰ هزار تومان، راسته ۶۵۰ هزار تومان و دنبه گوسفندی ۳۰۰ هزار تومان است. همچنین، هر کیلو گوشت گوساله مخلوط ۴۵۰ هزار تومان، ران گوساله ۵۵۰ هزار تومان، سردست ۴۸۰ هزار تومان، راسته ۶۰۰ هزار تومان و فیله گوساله ۸۰۰ هزار تومان است. همچنین هر کیلو گوشت شتر مخلوط ۶۵۰ هزار تومان است. با این وجود، قیمت گوشت‌های بسته‌بندی شرکتی تنظیم بازار که در حال عرضه در فروشگاه‌های بزرگ و میادین میوه و تره‌بار است، مناسب‌تر است که در زیر آمده است.

ارزان ترین و گران‌ ترین گوشت های بازار را بشناسید | هر کیلو گوشت گوسفندی و گوساله تنظیم بازار چند؟


نظر شما