شناسهٔ خبر: 66914847 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

فوری / عرضه خودروهای جدید در سامانه فروش خودرو

تقدسی گفت: تا ۲۴ ساعت آینده اطلاعیه جدید سامانه وارداتی‌ها اعلام می‌شود و دارندگان اولویت خرید در سامانه وارداتی‌ها که ثبت نامشان برای اسفند ۱۴۰۱ بوده است، می‌توانند نسبت به ثبت درخواست اولیه خرید خودرو اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

در حال حاضر تعداد قابل توجهی از مشتریان ثبت نام اولیه خود را در سامانه خودروهای برقی انجام دادند و طی روزهای آتی نتیجه اولیه این سامانه اعلام می شود. با توجه به استقبال صورت گرفته، بدیهی است که شرکت های واردکننده خودرو محصولات دیگری را به سامانه برقی ها می آورند. ما به دنبال آن هستیم تا در سامانه برقی ها خرید آسان و مطمئن اتفاق بیافتد و می خواهیم تا دوره های بعدی این سامانه را برگزار کنیم»

تقدسی در ادامه افزود: «تا ۲۴ ساعت آینده اطلاعیه جدید سامانه وارداتی ها اعلام می شود و دارندگان اولویت خرید در سامانه وارداتی ها که ثبت نامشان برای اسفند ۱۴۰۱ بوده است، می توانند نسبت به ثبت درخواست اولیه خرید خودرو اقدام کنند».

مدیر  در مورد دوره جدید سامانه خودروهای وارداتی  افزود: «در این دوره سامانه وارداتی ها در کنار برخی از محصولات قبلی، خودروهای جدید هم عرضه می شوند. فهرست نهایی خودروهای قابل عرضه در این دوره سامانه فردا اعلام می شود. اما می توانم بگویم که فعلاً حضور سه خودروی جدید هاوال H6 هایبرید، سانگ یانگ کوراندو تک دیفرانسیل و سانگ یانگ کوراندو دو دیفرانسیل قطعی شده است».

سانگ یانگ کوراندو نسل جدید یک کراس اوور متوسط به حساب می آید. در حال حاضر مونتاژ این خودرو در کارخانه نورا موتور پارس آغاز شده و نمونه هایی از این خودرو در نسخه دو دیفرانسیل و به نسبت فول آپشن به نمایندگی های این شرکت راه پیدا کرده اند. با این حال بی ام کارز برنامه دارد تا محموله وارداتی این کراس اوور کره ای را در نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل در سامانه عرضه کند. هنوز مشخص نیست که واردات سانگ یانگ کوراندو نسل جدید توسط بی ام کارز گروه بهمن ادامه دار خواهد بود و یا صرفاً تعدادی از این خودرو به صورت وارداتی به کشور می آید؟

فوری / عرضه خودروهای جدید در سامانه فروش خودرو

در جدیدترین به روز رسانی سامانه عرضه خودروهای وارداتی، شاسی بلند هاوال H6 HEV به سامانه وارداتی ها آمده است.

به تازگی وبسایت رسمی سامانه عرضه خودروهای وارداتی به روزرسانی شده است و خودروهای جدیدی را در این سامانه می بینیم. هاوال H6 HEV یکی از خودروهای جدید است که در سامانه دیده می شود. شاسی بلند هاوال H6 یکی از پرفروش ترین خودروهای نشان هاوال و گریت وال به حساب می آید که در همه نسل ها فروش قابل توجهی در بازار چین و دیگر بازارهای هدف داشته است. قبل از کنار رفتن برجام و اعمال تحریم های شدید، قرار بود هاوال H6 بصورت مونتاژی در ایران توسط بهمن موتور عرضه شود اما با اعمال تحریم های حداکثری، عرضه هاوال در تمام مدل ها لغو گردید. حالا گروه بهمن با بازوی وارداتی خود یعنی نشان BM Cars نسخه هیبرید شاسی بلند H6 را با نام هاوال H6 HEV به ایران می آورد. یک شاسی بلند سبز که کیفیت خوبی را نسبت به دیگر چینی های بازار از خود نشان می دهد.

زیر کاپوت شاسی بلند هیبرید هاوال یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ قرار دارد که در کنار یک پیشرانه برقی سیستم هیبرید را تشکیل داده اند. پیشرانه بنزینی توان تولید نهایت قدرت ۱۴۷.۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را دارد و پیشرانه الکتریکی خروجی های فنی ۱۷۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر را ثبت می کند. قدرت از طریق جعبه دنده DHT (مخصوص خودروهای هیبرید یا e-CVT) به چرخ های جلو منتقل می شود و ظرفیت باتری برقی این کراس اوور ۱.۶۹ کیلووات ساعت است.

نظر شما