شناسهٔ خبر: 66914273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

اخلاص، وجه مشترک شهیدان ایران اسلامی است

احمد رجبی راغب

مردم بعد از ۴۳ سال از شهادت رئیس جمهور شهید رجایی، در تشییع دومین رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی سنگ تمام گذاشتند و این نشان دهنده آن است که عزم و جدیت این دولت را برای حل مشکلات کشور و خدمت به مردم، لمس و درک کردند.

صاحب‌خبر -

سلمان اسماعیلی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در یادداشتی نوشت: تببین خدمات دولت مردمی سیزدهم و شخصیت رئیس جمهور شهید به مردم وظیفه همه نخبگان و خواص جامعه است.

 خیزش عمومی و برانگیختگی ایجاد شده در کشور و جهان پس از شهادت دکتر رئیسی نشان از اخلاص والای‌ایشان دارد و ۲ عامل اساسی موجب این ابراز ارادت و علاقه عمومی به شهید رئیسی شد، اول اخلاص و ولایت مداری‌ایشان و دوم خدمات شایسته و بی‌نظیر و شبانه روزی که سبب شد میلیون‌ها نفر در تبریز، تهران، بیرجند، مشهد، سراسر کشور و اقصی نقاط جهان با این شهادت الهام بخش حماسه آفرینی کنند.

 همه مردم در کمترین زمان ممکن به میدان آمدند و ما یک خیزش سراسری در شهرها و روستاها شاهد بودیم و این نشانه تأثیر عمیق این شهید بزرگوار بر قلوب مردم است.

 مردم بعد از ۴۳ سال از شهادت رئیس جمهور شهید رجایی، در تشییع دومین رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی سنگ تمام گذاشتند و این نشان دهنده آن است که عزم و جدیت این دولت را برای حل مشکلات کشور و خدمت به مردم، لمس و درک کردند.

از ویژگی‌های رئیس جمهور شهید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- سعه صدر: روش برخورد شهید آیت الله رئیسی اخلاق اسلامی بود، او نه تنها نیش و کنایه، طعنه و نقد و بداخلاقی مخالفان را تحمل می‌کرد بلکه در برابر اهانت و تهمت آنان سعه صدر به خرج می‌داد و پاسخ منطقی و اخلاقی داشت، حتی عیب و نقص مخالفان را به رخ نمی‌کشید.

۲ - مردم داری: با مردم بودن، مدارا با مردم، خدمتگزار مردم بودن خصوصیت ذاتی‌ایشان بود و او به تمام معنا درد و رنج مردم را حس می‌کرد و برای التیام بخشیدن غم مردم تلاش می‌کرد در برابر مردم متواضع و خاکسار بود.

۳ - ولایتمداری: رئیس جمهور شهید با در اختیار داشتن تمام امکانات و اعتبارات خود را ملزم به اطاعت از رهبری میدانست، مصمم بود رهنمودهای رهبری را عمل و پیاده کند و چیزی که بر خلاف نظر رهبری باشد و یا موجب آزرده خاطر شدن رهبری گردد، انجام ندهد.

۴ - روحیه جهادی: تلاش و کوشش شبانه روز و خستگی ناپذیری از ویژگی‌های شهید آیت الله رئیسی بود.

او با کار بی‌وقفه از تمام ظرفیت‌ها برای پیشرفت و تعالی استفاده می‌کرد و واقعاً به شعار «ما می‌توانیم «معتقد بود و با توکل بر خدا کارها را پیش می‌برد و در مردم‌امید ایجاد می‌کرد.

۵ - اخلاص و صداقت: اساس عمل‌ایشان اخلاص و صداقت بود، از هوای نفس، حب مقام و ریاست به دور بود معمولاً حاکمان گاهی برای مصلحتی، مطلبی بر خلاف واقع اظهار می‌دارند، اما او هرگز از این روش استفاده نکرد بلکه از سلاح نافذ و برنده اخلاص و صداقت استفاده کرد و او صادقانه وارد ریاست جمهوری شد و صادقانه خارج شد دعایش این بود «رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق»

 از کارهای خوب این شهید عزیز، احیای بیش از پنج هزار واحد تولیدی راکد و تعطیل، شروع به ساخت میلیون‌ها مسکن در قالب نهضت ملی مسکن، افزایش تولیدات و کاهش نرخ بیکاری است و جلوگیری از افزایش نقدینگی و پرداخت بدهی‌های دولت قبل، افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم، تثبیت کارآمدی نظام اسلامی و هزاران اقدام دیگر بخش کوچکی از کارنامه سه سال مجاهدت آیت الله رئیسی در منصب رئیس جمهوری بود.

 بنیان‌های فکری و نظری شهید رئیسی، عمق بیشتری به مقبولیت و محبوبیت‌ایشان داد، لکن بعد ایدئولوژیک و نظری این شهید بزرگوار عمق بیشتری از مقبولیت و محبوبیت را برای‌ایشان به بار آورد، از جمله بنیان‌های فکری و نظری‌ایشان می‌توان به:

 ۱. ولایت مداری و تابعیت محض در مقابل ولی فقیه

۲. تلاش برای احیای شعارهای اصیل انقلاب اسلامی

۳. مردمی‌سازی امور و در کنار مردم بودن

۴. تدین و زهد در سبک زندگی

۵. استکبار ستیزی و نهادینه‌سازی فرهنگ مقاومت

۶. پرهیز از هرگونه سیاست زدگی و بازی‌های سیاسی

۷. کار مداوم و خستگی ناپذیر

۸. تصمیم‌گیری بر اساس عقلانیت با نگاه به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی

۹. اعتقاد عمیق به وحدت عموم مردم و مسئولان و پرهیز از هرگونه دو قطبی‌سازی

۱۰. جامع الاطراف بودن و پرهیز از یک جانبه گرایی

۱۱. پاک دستی و پرهیز از هرگونه اشرافی‌گری.

وظیفه همه خواص و نخبگان جامعه امروز ما این است که با تبیین خدمات و شخصیت رئیس جمهور شهید باعث رشد فکری جامعه شوند زیرا شهید رئیسی یک شاخص واضح برای خدمتگزاری به مردم است.

انتهای پیام/

نظر شما