شناسهٔ خبر: 66913815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلاهبرداری یک‌ میلیارد تومانی با ترفند حراج کتانی اصل

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و بازداشت یک کلاهبردار مجازی که تحت عنوان حراج کتانی اصل بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در این باره افزود: شخصی با مراجعه به پلیس فتا پایتخت مدعی شد افراد ناشناسی از طریق فروش کتانی‌های اورجینال در اینستاگرام از وی کلاهبرداری کرده اند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: وی که در فضای مجازی به دنبال خرید کتانی اصل بوده که در فضای مجازی تبلیغی از کتانی‌های اصل با قیمت های مناسب مشاهده کردم و با توجه به اینکه مدعی بودند ضمانت‌نامه کتبی هم ارائه می‌دهند، بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی جهت خرید برای آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۲۰ نفر در حین رسیدگی به پرونده بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و به کارگیری فنون تجربی و علمی ادمین صفحه شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق غرب تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهم بیش از یک میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده بود، افزود: مجرم پس از حضور در پلیس فتا اظهار کرد که با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش کتانی‌های اصل با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را با ترفند فروش فوری ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد که فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورند و خریدهای خود را فقط از فروشگاههای معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید و همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنید.

کشف مواد مخدر صنعتی و سلاح گرم

همچنین سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری فروشنده سابقه دار مواد مخدر در تهران خبر داد و گفت: از متهم هشت کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سلاح گرم کمری کشف شده است.

سرهنگ رسول بهرامی در این خصوص افزود: در راستای مبارزه قاطع و همه جانبه علیه قاچاقچیان و سوداگران مرگ و برخورد ویژه با عوامل و عناصراصلی تهیه و توزیع مواد مخدر در پایتخت، ماموران کلانتری ۱۵۹ بی‌سیم حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به فردی با کوله پشتی مشکوک شده و او را زیر نظر گرفتند.

وی ادامه داد: متهم با رویت ماموران متواری شد و عوامل کلانتری با آمادگی هر چه تمام تر در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری با توجه به سابقه دار بودن متهم گفت: در بازرسی اولیه از متهم مقدار هشت کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و یک قبضه سلاح گرم کمری به همراه ۶ گلوله جنگی کشف و ضبط شده و متهم اعتراف کرد که قصد فروش مواد مخدر را داشت که دستگیر شد.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت یادآور شد: متهم به همراه مواد و سلاح مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

نظر شما