شناسهٔ خبر: 66913654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

مصوبه کنکور قطعی است

۱۹ دی آنلاین: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد کنکور قطعی است و سال‌های آینده هم اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در حاشیه جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: در جلسه شورای ستاد علم و فناوری یکی از بحث‌های مهم مربوط به آیین نامه داخلی ستاد بود که نهایی شد و به تصویب رسید و در شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تصویب نهایی شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همچنین یکی از بحث‌های مهم گزارشی بود که از آزمون نهایی مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش داده شد. این گزارش و نظارتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه شورا دارد نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش با دقت و با نهایت حساسیت با همکاری مجموعه وزارتخانه ها، وزارت ارتباطات و سایر مجموعه‌های امنیتی، این آزمون را برگزار می‌کنند.
خسروپناه با اشاره به برگزاری کنکور از سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این مصوبه مستقر شده و یک مصوبه کاملا تمدنی است. هم جلوی دست و پای این مافیایی که در این زمینه دنبال ثروت اندوزی بودند را گرفتند و از طرف دیگر دانش آموزان با تاکید بر کتب درسی و استفاده از معلمان، درس‌ها را دنبال می‌کنند و می‌گذرانند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بنابراین مصوبه تغییر پیدا نخواهد کرد و مصوبه، مصوبه‌ای قطعی است و امسال هم به عنوان دومین سال با دقت و درایت وزارت آموزش و پرورش دارد مصوبه را اجرا می‌کند. حراست و بحث امنیتی پرسش ها، به ویژه سوالات هم به صورت تشریحی است؛ طبیعتا این حراست و امنیت سوال‌ها رعایت می‌شود و با دقت لازم این مصوبه اجرا می‌شود.
وی گفت: بنابراین خانواده‌ها این مصوبه را مصوبه قطعی بدانند که سال‌های آینده هم اجرا خواهد شد. این مصوبه اگر عزیزان پیشنهاداتی دارند یا نواقصی بر این مصوبه در نظر دارند؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی با روی باز می‌پذیرد. گوش می‌دهد و ما آمادگی تکمیل مصوبه را داریم؛ اما اینکه دخالت معدل نمرات لغو شود؛ این حتما اتفاق نمی‌افتد و اصل مصوبه تغییر پیدا نخواهد کرد. اگر نیاز به اصلاحاتی داشته باشد شورا آمادگی پذیرش اصلاحات هست.

نظر شما