شناسهٔ خبر: 67302254 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

حزب‌ا... گزینه‌های غافلگیرکننده‌ای در مواجهه با صهیونیست‌ها در نظر گرفته است

مقاومت لبنان در کمین شیطان

حزب‌ا...لبنان از آمادگی همه‌جانبه میدانی و محیطی خود در مواجهه با هر‌گونه تحرک و اقدام رژیم اشغالگر قدس خبر داده است. گرچه مقامات آمریکایی و انگلیسی طی ساعات و روزهای اخیر مدعی بسط جنگ غزه به لبنان و نگرانی از این موضوع شده‌اند اما مقاومت لبنان نشان داده که نه‌فقط در‌خصوص بسط میدان منازعه با صهیونیست‌ها از نهایت آمادگی نظامی و لجستیک برخوردار است، بلکه تسلیم آدرس‌های غلط لندن و واشنگتن در قبال صحنه نبرد نخواهد شد.

صاحب‌خبر -
سید‌حسن نصرا...،دبیر‌کل مقاومت اسلامی لبنان نیز در سخنرانی اخیر خود، به بازیگرانی مانند قبرس(‌که به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در منطقه تبدیل شده‌اند‌) هشدار داده است. 
درشرایطی که رژیم اشغالگر صهیونیست به هیچ‌یک ازاهداف اعلامی خود درجنگ غزه دست پیدانکرده، بسیاری از مقامات امنیتی و نظامی این رژیم آغازجنگ با حزب‌ا...رابه معنای تکمیل شکست تل‌آویو درجنگ وتسریع حرکت آن به سوی سقوط و شکست نهایی قلمداد می‌کنند. در یکی از این مواضع که شدیدا مورد توجه رسانه‌های صهیونستی قرار گرفته، چاک فریلیش، معاون سابق مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اذعان کرد:تمام دورهای نبرد با حزب‌ا...ازدهه90 برای اسرائیل پایان ناامید‌کننده‌ای به همراه داشته است. بر این اساس، زمینه عملیات تمام‌عیار درلبنان بسیارخطرناک است وجنگ درجبهه‌های متعدد را به همراه خواهد داشت. صورت مسأله مشخص است:درصورت بروز جنگ تمام‌عیار،اسرائیل واقتصادوتوان نظامی حیاتی آن به‌شدت آسیب خواهددید. پایداری حماس در برابر حملات سنگین اسرائیل و درکناروخامت اوضاع استراتژیک اسرائیل، اعتماد محور مقاومت را تقویت کرده‌است.ضمن‌آن‌که حزب‌ا...گزینه‌هاومولفه‌های‌غافلگیرکننده‌ای رادرمواجهه بارژیم‌اشغالگرصهیونیست مدنظرقرارداده است. محور مقاومت بر این باور است که نه‌فقط توان پایداری دربرابر برتری سنتی اسرائیل را داراست، بلکه می‌تواند بر آن نیز غلبه کند.
     
تسلط حزب‌ا...بر زیرساخت‌های حیاتی اسرائیل
موضوع دیگری که طی روزهای اخیر مدنظرقرارگرفته، به تسلط حزب‌ا...بر زیرساخت‌های حیاتی در اراضی اشغالی باز‌می‌گردد. شائول گلدشتاین، مدیر اجرایی شبکه برق رژیم صهیونیستی معتقد است که این رژیم برای جنگ با حزب‌ا... لبنان آماده نیست.بر این اساس،اسرائیل آمادگی جنگیدن درجبهه شمال دربرابر حزب‌ا...را ندارد؛ چراکه در وضعیت نظامی جالبی قرار ندارد. حزب‌ا... به آسانی می‌تواند شبکه برق اسرائیل را نابود کند و پس از ۷۲ ساعت قطعی برق زندگی در اسرائیل غیرممکن خواهد بود. اخیرا نیز مجله معتبر آمریکایی نیوزویک در گزارشی به بررسی جنگ احتمالی گسترده میان رژیم صهیونیستی و حزب‌ا... لبنان پرداخت و نوشت که این جنگ احتمالا فاجعه‌ای بسیار بزرگ‌تر از جنگ غزه را رقم خواهد زد. این مجله آمریکایی به نقل از عیران عتصیون از مقامات سابق امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت که تل‌آویو در صورت بروز جنگ گسترده، ۲۴ ساعته از حزب‌ا... لبنان شکست خواهد خورد. عتصیون می‌افزاید که شکست دراین جنگ به تخریب گسترده مناطق بسیار حساس درداخل اسرائیل منجر خواهد شد که پیش از این نظیر آن را مشاهده نکرده‌ایم. لازم به ذکر است که از ابتدای عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، حزب‌ا... و برخی از گروه‌های مقاومت فلسطین در جنوب لبنان، مواضع نظامیان اشغالگر و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داده‌اند. هدف حزب‌ا... لبنان از این عملیات، درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه بوده است. این امر باعث ناامن‌شدن شمال فلسطین اشغالی برای شهرک‌نشینان صهیونیست و فرار آنها از این منطقه شده، به همین دلیل بخش‌های گسترده‌ای از این منطقه خالی از سکنه شده است و صهیونیست‌های اسکان داده‌شده در شهرک‌های نزدیک مرز با لبنان اعلام کرده‌اند حتی پس از پایان جنگ، حاضر به بازگشت به این مناطق نیستند.

پیش‌در‌آمدی بر جنگ رژیم صهیونستی و لبنان؟!
طی روزهای اخیر شاهد تحرکات وقیحانه و تجاوزکارانه‌ای از سوی رژیم اشغالگر صهیونیست در جنوب لبنان بوده‌ایم که البته جملگی با پاسخ قاطعانه مقاومت لبنان همراه شده است. جنگنده‌ها و توپخانه رژیم صهیونیستی دو مرتبه به کفر کلا و ۹ منطقه‌ مسکونی در جنوب لبنان حمله کردند اما اهالی کفر کلا با حضور در مراسم تشییع شهید وهبی ابراهیم، رزمنده حزب‌ا... تاکید کردند مسیر مقاومت و این شهید تا آزادی سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد. پهپاد‌های نظامیان صهیونیست هم به دو خودرو در دیر کیفا و حتائیه حمله کردند که در این حملات هم یک نفر شهید و یک نفر مجروح شد. حزب‌ا... در پاسخ به این حملات در پنج عملیات پادگان زرعیت را با موشک‌های کاتیوشا، پایگاه‌های بحری، زبدین و رویسات العلم را با خمپاره و تجمع نظامیان صهیونیست در پایگاه سماقه را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داد.

محمد علیزاده - گروه بین‌الملل

نظر شما