شناسهٔ خبر: 66913559 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

رئیس دانشگاه شیراز خبر داد:

برگزاری یادواره شهدای دانشجوی فارس

رئیس دانشگاه شیراز گفت: اجلاسیه دانشگاهی شهدای دانشجو در دانشگاه‌های سراسر استان فارس در حال برگزاری بوده و یادواره شهدای دانشجوی این استان نیز در مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمد مؤذنی رئیس دانشگاه شیراز امروز ۹ خردادماه در جلسه هماهنگی برنامه‌های کنگره ۳۸۷ شهید دانشجوی استان فارس ضمن تقدیر و تشکر از بسیج دانشجویی این استان به عنوان دبیرخانه یادواره شهدای دانشجو گفت: در راستای ایجاد بستر مناسب جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، کمیته دانشجویی دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است.


وی از جمع‌آوری، تنظیم و تدوین آثار ۳۸۷ شهید دانشجوی استان فارس و بارگذاری آن در پورتال شهدای دانشجو برای دسترسی جامعه دانشگاهی و عموم مردم خبر داد و افزود: اجلاسیه دانشگاهی شهدای دانشجو در دانشگاه‌های سراسر استان فارس در حال برگزاری بوده و یادواره شهدای دانشجوی استان نیز در مردادماه سال جاری برگزار می‌شود. 


رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه مستند تلویزیونی دو شهید شاخص دانشجوی استان فارس تهیه می‌شود اضافه کرد: مسابقه‌ای با عنوان ایده‌پردازی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با هدف ایجاد خلاقیت در برنامه‌های دانشگاهی متناسب با ذائقه نسل جدید و حاضر در دانشگاه با جوایز نفیس برای شکوفایی خلاقیت‌ها در برنامه‌های دانشگاهی طراحی شده است.


مؤذنی با اشاره به اجرای طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌های دانشگاهی با موضوع ایثار و شهادت تصریح کرد: طرحی با عنوان «مغناطیس» با محور قرار دادن قبور شهدای گمنام دانشگاه‌های استان با اجرای برنامه‌های جذاب و خلاقانه در جوار قبور مطهر شهدای گمنام اجرا می‌شود.


وی از دیدار با خانواده شهدای دانشجو توسط جامعه دانشگاهی در سراسر استان فارس خبر داد و افزود: عکس و اطلاعات دانشجویی شهدای دانشجو در قالب کارت دانشجویی امروزی هر دانشگاه و نصب در ورودی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها در ابعاد بُردهای دانشکده از جمله دیگر اقدامات در این زمینه است.


رئیس کمیته دانشجویان و اساتید دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس با اشاره به تهیه موشن‌گرافی از زندگی‌نامه پنج شهید دانشجوی استان به سبک موشن‌های فرزند ایران شبکه‌های ملی گفت: برنامه‌های خوابگاه محور، جذاب و متناسب با ذائقه نسل جوان و دانشجوی امروز در خوابگاه‌های دانشجویی سراسر استان فارس طراحی شده است.


مؤذنی گفت: اجرای نمایش‌های خیابانی در دانشگاه‌های استان و میادین اصلی، اکران فیلم‌های بلند سینمایی و مستندهای متناسب با موضوع در خوابگاه‌های دانشجویی و اکران کلاس محور مستند در قالب درس دو واحدی مهارت‌های اجتماعی ترم اول دانشجویان از جمله برنامه‌های ستاد یادواره شهدای دانشجوی استان فارس است.


وی ادامه داد: جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در سال جاری با موضوع شهدا، ایثار و شهادت در دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

 

انتهای خبر/224224

نظر شما