شناسهٔ خبر: 66913300 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه؛

رویکرد تبلیغی در تربیت طلبه ها مورد توجه باشد

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه طلاب مدارس سطح یک در مباحث پژوهشی فعال باشند تا با قلم انس بگیرند، گفت: همچنین در کنار درس و بحث رویکرد تبلیغی در تربیت طلبه ها مورد توجه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در جلسه هم اندیشی مدیران مدارس حوزه علمیه قم که در محل سالن جلسات کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهدای خدمت، گفت: مردم نسبت به حادثه غم انگیز شهادت شهید جمهور و همراهانشان همچنان اندوهگین هستند.

وی اظهار کرد: شهید رئیسی در طول ۴۵ سال خدمت مومنانه و خالصانه و جهادی در دوره ریاست جمهوری به اوج رسید و وعده الهی «سیجعل لهم الرحمن ودّاً» تحقق پیدا کرد و مردم را به خیابان ها کشید و حماسه آفرید. حتی مردم دنیا و سران دنیا را متاثر کرد و یک اتفاق بی‌نظیری را رقم زد. بجاست که مدیران، اساتید و طلاب تا روز چهلم، این شور و شعور به وجود آمده را حفظ کنند و حال معنوی به وجود آمده را صیانت نمایند.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم ادامه داد: در انتخابات پیش رو همه حماسه بیافرینند و رئیس جمهوری مکتبی از جنس شهید رجایی و شهید رئیسی را انتخاب کنند و کشور را از دست لیبرالها که کشور عزیز را به عقب رانده بودند یا متوقف کردند نجات دهند و قشر متوسط و مستضعف جامعه که انقلاب مدیون این اقشار است و ولی نعمتان انقلاب هستند دیده شده و تکریم شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه، طلبه ها را امانت هایی دانست که والدین‌شان آنها را به حوزه های علمیه سپرده اند، لذا مدیران و اساتید باید در جهت ارتقاء سطح علمی و اخلاقی آنان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی بر برگزاری دوره های میثاق طلبگی و توجه و اهتمام ویژه مدیران مدارس بریا برگزاری این دوره ها تاکید کرد و گفت: باید در تمامی مراحل تحصیل طلاب آسیب شناسی انجام شود و همواره به مردمی بودن حوزه توجه جدی داشته باشیم، به صورتی که مدرسه علمیه و طلاب با اهالی محله و مسجد ارتباط نزدیک داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی تصریح کرد: طلاب مدارس سطح یک در مباحث پژوهشی فعال باشند تا با قلم انس بگیرند. همچنین در کنار درس و بحث رویکرد تبلیغی در تربیت طلبه ها مورد توجه باشد.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم در پایان گفت: مسیری که شهید رئیسی راه اندازی کرد، همان خط امام(ره) و رهبری است، باید مراقبت نمود و سعی شود خط امام(ره) و رهبری ادامه پیدا کند.

نظر شما