شناسهٔ خبر: 66913227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رتبه دوم استان مرکزی در تحقق اشتغال در کشور

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی سال گذشته رتبه دوم تحقق اشتغال را در سطح کشور بعد از استان هرمزگان کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم در زمینه اشتغال اظهار داشت: اشتغال به‌عنوان یکی از  مهم‌ترین برنامه‌های دولت شهید آیت‌الله رئیسی بود و در بخش اشتغال موفقیت‌های خوبی احراز شد که این امر با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی محقق شده است.

وی افزود: در بخش اشتغال سهمی برای هر استان پیش بینی شده است، سال گذشته 11 هزار اشتغال برای استان تعهد شد در حالی‌که بیش از تعهد استان و 178 درصد اشتغال تعهدشده توسط دستگاه‌های اجرایی محقق شد که این نشان از پیگیری و اقدام درست و مطلوب در استان مرکزی دارد. 

استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی سال گذشته رتبه دوم تحقق اشتغال را در سطح کشور بعد از استان هرمزگان کسب کرد، در برخی از شهرستان کاهش بیکاری به عنوان معضل جدی مطرح بود، اما اکنون باید نگران نیروی کار باشند که این یعنی در مجموعه برخی شهرستان‌ها آن قدر ظرفیت کار و اشتغال زایی داریم که همچنان نیاز به نیروی کار وجود دارد.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: زمستان سال گذشته در آخرین پایش محیط کسب و کار استان مرکزی رتبه نخست را کسب کرد و در حال حاضر استان مرکزی نسبت به کل کشور شرایط محیاتری برای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری دارد. همچنین سال گذشته 16 هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری اضافه شده است.

وی ادامه داد: عملکرد بانک‌های استان مرکزی در دولت سیزدهم مطلوب بوده است، اما در برخی موارد نیاز به کار مصاعف است، مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند طرح‌های اشتغال برگشت خورده را رصد کنند تا درصورت نیاز نسبت به حل مشکل اقدام لازم انجام شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت مهارت در  اشتغال در عصر کنونی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در عصر مهارت قرار داریم و فارغ التحثیلان باید مهارت مناسبی را فرا گیرند تا در جای مناسب به‌کارگیری شود چراکه مهارت در اشتغال پایدار اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/711/

نظر شما