شناسهٔ خبر: 66912932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرمت ۲۴۸مدرسه دربرنامه بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ با اداره کل نوسازی مدارس استان ۲۴۸ باب مدرسه شناسایی شده و عملیات نوسازی و بازسازی آنها در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

نوسازی ۲۴۸ مدرسه در برنامه بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ ملک لو با بیان اینکه این تعداد مدرسه در سه سال باید نوسازی و بهسازی شوند یادآور شد: اعتبار لازم برای اجرای این طرح‌های مدرسه‌ای معادل ۱۵ هزار میلیارد ریال است که اگر در موعد مقرر و طبق تفاهم به مجموعه قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی تزریق شود، با توجه به امکانات و نیروی انسانی موجود، شاید در فاصله زماین کوتاه تری نیز این طرح‌ها به اتمام رسیده و تحویل اداره کل نوسازی مدارس شود.

وی یکی از اولویت‌های کاری قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه عاشورا را توجه به رفع نیاز‌های اولیه نقاط دورافتاده و محروم آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: بر همین مبنا شناسایی مدارس در معرض آسیب در دستور کار قرار گرفت تا با بهره مندی از گروه‌های جهادی در این عرصه وارد میدان عمل شویم.

سرهنگ ملک لو ادامه داد: قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه عاشورا با تمام توان و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود برای زدودن چهره فقر و محرومیت تلاش می‌کند و در این میان گروه‌های جهادی در قالب بسیج قشرها در طول سال به مناطق مختلف استان اعزام شده و طرح‌های عمرانی، آبادانی و خدماتی را با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی عملیات می‌کنند که یکی از مهمترین این عرصه‌ها نوسازی مدارس است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فعالیت تعداد ۱۲ کارگروه با محوریت محرومیت زدایی در آذربایجان شرقی را از جمله اقدامات مهم قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی برشمرد و یادآور شد: تمام طرح‌های در دست اجرای این مجموعه در قالب تفاهم نامه با دستگاه و سازمان‌های اجرایی و خدماتی به انجام می‌رسد.

وی یکی از مهمترین و جدیدترین طرح‌های در دست اجرای قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه عاشورا را بازسازی و نوسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی اعلام و اضافه کرد: این طرح‌ها برای ایمن سازی مسکن در نقاط حاشیه شهر‌های تبریز، مراغه، میانه و سراب اجرا می‌شود.

سرهنگ ملک لو گفت: در سال جاری در ۲ محله کلانشهر تبریز ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در قالب تفاهم نامه چند جانبه بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و شهرداری‌ها اجرا می‌شود.

 

نظر شما