شناسهٔ خبر: 66912473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبرداد:

افزایش تولید گوشت قرمز با احیای واحدهای دامداری در مناطق مستعد کردستان

سنندج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی استان در سال جاری افزایش تولید گوشت قرمز با احیای واحدهای دامداری در مناطق مستعد استان است.

صاحب‌خبر -

پیمان اسکندری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به ناترازی که در تولید گوشت قرمز در کشور و به تبع استان ما وجود دارد افزایش تولید این محصول در اولویت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: سال های گذشته در تولید گوشت مرغ هم شاهد بی ثباتی و نوساناتی در بازار بودیم ولی با برنامه ریزی انجام شده در این حوزه نه تنها موفق به ثبات تولید و قیمت شده‌ایم بلکه بخشی از مازاد تولید را هم به خارج از کشور صادر کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: هرچند دوره تولید گوشت قرمز طولانی تر از گوشت مرغ است ولی برنامه‌های مهمی را هم در این رابطه آغاز کرده‌ایم که امید می‌رود نتیجه بخش باشد.

اسکندری از اجرای پروژه سرمایه‌گذاری استان در حوزه دامداری و افزایش تولید گوشت قرمز خبر داد و یادآور شد: به دلایل متعددی در سال های گذشته دامداری روستایی که شغل غالب مردم روستانشین استان بوده افت شدیدی پیدا کرده و احیای این فعالیت اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: منطقه سارال شهرستان دیواندره دارای مراتع بسیار غنی است که با کمک بنیاد تعاون بسیج، احیای دامداری در این منطقه را طی سال جاری انجام می‌دهیم.

افزایش تولید گوشت قرمز با احیای واحدهای دامداری در مناطق مستعد کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از دیگر برنامه‌های این سازمان در راستای افزایش تولید گوشت قرمز را احیای واحدهای راکد دامداری خواند و گفت: دلایل رکود این واحدها در استان شناسایی شده و به دنبال رفع آن و واگذاری این واحدها به هلدینگ های سرمایه گذاری هستیم.

اسکندری ادامه داد: افزون بر موارد مذکور ارتقای ظرفیت واحدهای دامداری فعال و ایجاد واحدهای جدید از دیگر برنامه های بخش کشاورزی استان در راستای افزایش تولید گوشت قرمز و همچنین شیر است.

از مساحت ۲۹ هزار کیلومتر مربع استان کردستان، افزون بر یک میلیون و ۲۹۴ هزار هکتار آن را مراتع، ۳۷۳ هزار هکتار آن را جنگل ها و بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار هکتار آن را اراضی زراعی و ۵۶ هزار و ۵۵۷ هکتار آن را هم باغات به خود اختصاص داده است.

از مجموع اراضی زراعی استان هم ۷۹۷ هزار و ۳۰۱ هکتار آن هر ساله زیر کشت محصولات زراعی می رود و مابقی به صورت آیش باقی می ماند؛ ۱۶ درصد اراضی کشاورزی استان آبی و ۸۴ درصد باقی مانده آن معادل بیش از ۷۱۸ هزار هکتار آنرا اراضی دیم تشکیل داده است.

نظر شما