شناسهٔ خبر: 66912104 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تا روز ۲۳۶؛

۱۲۷۲۳۲ شهید، مفقود و مجروح در غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه در گزارشی آخرین آمار مربوط به تلفات و خسارات حملات اشغالگران در غزه را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در حالی که ۲۳۶ روز از جنگ غزه به عنوان طولانی‌ترین نبرد تاریخ آزادسازی فلسطین می‌گذرد، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه شامگاه گذشته در دویست و سی و پنجمین روز از جنگ اعلام کرد که ارتش اشغالگر در این مدت بالغ بر ۷۷ هزار تن بمب و موشک و انواع مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته است؛ میزانی که چندین برابر قدرت تخریب بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در جنگ جهانی دوم است.

به نوشته خبرگزاری شهاب در اطلاعیه این نهاد دولتی در غزه آمده است که از ابتدای جنگ تاکنون ۴۶۰۹۶ نفر شهید و مفقود و ۸۱۱۳۶ نفر نیز مجروح شده‌اند. طی این مدت نیز ۳۲۲۲ مورد جنایت علیه غیرنظامیان رخ داده است.

بیشتر بخوانید

گاردین: حمله هوایی اسرائیل به رفح شوک به جهان وارد کرد

حملات جنون‌آمیز به رفح/ اشغالگران به گورستان‌ها هم رحم نکردند

از میان این افراد نیز ۷۱ درصد زن و کودک هستند که ۲۵۴۹۹ نفر را شامل می‌شود و ۵۶۵ تن از کادر درمانی و امدادی و ۱۴۷ نفر از اهالی رسانه نیز در بین شهدا هستند.

طبق این گزارش یورش ارتش اشغالگر به غزه همچنین موجب یتیم شدن ۱۷۰ هزار کودک شده است؛ ۸۷ هزار خانه به طور کامل و ۲۹۷ هزار خانه نیز به طور جزئی تخریب شده است.

همچنین رژیم اشغالگر اسرائیل طی ۲۳۵ روز گذشته ۷۷ هزار تن انواع بمب و موشک و گلوله توپخانه بر سر مردم غزه ریخته است که طبق برآورد‌های اولیه این تهاجم تاکنون ۳۳ میلیارد دلار خسارت مالی بر جا گذاشته است.

۱۲۷۲۳۲ شهید، مفقود و مجروح در غزه

نظر شما