شناسهٔ خبر: 66911828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پوتین جواب مکرون را داد؛ «با آتش بازی نکنید»

صاحب‌خبر -

شفقنا- پوتین به غرب هشدار داد که اجازه ندهد اوکراین از موشک های آنها برای ضربه زدن به روسیه استفاده کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به غرب هشدار داد که اعضای ناتو در اروپا با اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از سلاح‌های غربی برای حمله به عمق خاک روسیه که می‌تواند منجر به درگیری جهانی شود، با آتش بازی می‌کنند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به اکونومیست گفته بود: اعضای این ائتلاف باید اجازه دهند اوکراین با تسلیحات غربی به روسیه حمله کند، دیدگاهی که برخی از اعضای ناتو از آن حمایت می‌کنند اما ایالات متحده نه. مکرون رییس جمهور فرانسه هم در سفر به آلمان خواستار صدور مجوز حمله به عمق خاک روسیه شده بود.

پوتین به خبرنگاران در تاشکند گفت: تشدید مداوم تنش می تواند به عواقب جدی منجر شود. اگر این پیامدهای جدی در اروپا رخ دهد، با در نظر گرفتن برابری ما در زمینه تسلیحات استراتژیک، ایالات متحده چگونه رفتار خواهد کرد؟
سخت است بگوییم – آیا آنها خواهان درگیری جهانی هستند؟ حملات اوکراین به روسیه با تسلیحات دوربرد به ماهواره، اطلاعات و کمک نظامی غرب نیاز دارد – بنابراین غرب مستقیماً درگیر خواهد شد. اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین گامی به سوی درگیری جهانی خواهد بود.
پوتین در مورد اعضای ناتو در اروپا هم گفت: کشورهای کوچک در آنجا باید از آنچه در حال بازی با آن هستند آگاه باشند، زیرا آنها دارای زمین های کوچک و جمعیت بسیار متراکم هستند. این عاملی است که آنها باید قبل از صحبت در مورد حمله به عمق خاک روسیه در نظر داشته باشند.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما