شناسهٔ خبر: 66909282 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مردم آمریکای لاتین مقاوم و استکبارستیزند

دبیر علمی همایش بین المللی ظرفیت های علمی و فرهنگی ایران و آمریکای لاتین، فلسفه اصلی این همایش را هم شناسی فرهنگی میان این دو حوزه تمدنی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میرجعفری در اختتامیه همایش ظرفیت های علمی و فرهنگی ایران و آمریکای لاتین، در قم با اشاره به حجم گسترده ای از اسلام ستیزی و ایران ستیزی در فضای رسانه ای آمریکای لاتین، اظهار کرد: مسلمانان آمریکای لاتین در یک فضای سخت رسانه ای زندگی می کنند و در شرایط دشوار اجتماعی قرار دارند که نگاه تهمت، تحقیر، توهین، تخریب و تمسخر در رسانه ها آنان را هدف قرار می دهد.

وی این همایش را در راستای تقویت ارتباطات میان فرهنگی دانست و اظهار داشت: در میان سه نظریه رایج میان ارتباطات فرهنگی بین الملل، قرآن کریم در آیه ۱۳ حجرات معیار حقیقی و اسلامی ارتباط و شناخت میان ملل و فرهنگ ها را بیان می نماید که هدف اصلی آن دستیابی به کرامت اسلامی است.

دبیر علمی همایش ظرفیت های علمی و فرهنگی ایران و آمریکای لاتین ادامه داد: اگر در آمریکای لاتین به دنبال ارتباطات میان فرهنگی هستیم، باید نخست به دنبال محاسن آنان باشیم. مردم آمریکای لاتین مقاوم و استکبارستیز هستند که در راه مبارزه با امپریالیسم سختی های فراوانی را از سرگذرانده اند. شناخت ادبیات و فرهنگ مقاومت و مکاتب فرهنگی، عرفانی و فلسفی آنان در حوزه عدالتخواهی، یکی از اهداف این همایش به شمار می آید.

وی تعریف ادبیات ایرانی اسلامی در منطقه آمریکای لاتین، تفسیر ادبیات و فرهنگ آمریکای لاتین برای مردم ایران، تحصیل روش های هم افزایی علمی و فرهنگی، تبیین شیوه های تولید علوم انسانی در دو پارادایم ایران و امریکای لاتین و گسترش عمق راهبردی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه آمریکای لاتین را پنج هدف اصلی همایش برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرجعفری در پایان تصریح کرد: فلسفه اصلی همایش هم شناسی فرهنگی است و این فلسفه در ارزیابی مقالات و رتبه بندی آن نیز تاثیر مستقیم داشته است.

مردم آمریکای لاتین مقاوم و استکبارستیزند

برچسب‌ها:

نظر شما