شناسهٔ خبر: 66909105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر‌کل کانون استان گیلان:

کانون پرورش فکری برای تربیت آینده‌سازان در تراز انقلاب تلاش می‌کند

«میرعظیمی» گفت: کانون نگاهی فراتر از برجسته‌سازی نشان سازمانی دارد و با الگو قرار دادن برنامه‌های جهادی، روحیه مردمی و معنوی شهید‌جمهور و هیئت همراه، برای تربیت آینده‌سازان در تراز انقلاب تلاش می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «سید‌جلیل میرعظیمی» مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در جمع فعالان تربیتی و گروه‌های جهادی فعال در عرصه کودک و نوجوانان اظهار داشت: سیاست‌های کلان کانون حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب و نگاه ویژه به ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تربیت نسلی باور‌مند، توانمند و مسئولیت‌پذیر است.

وی افزود: ترسیم افق‌های پیش‌روی کانون پرورش فکری و سیاست‌های این مجموعه‌فرهنگی در سال ۱۴۰۳ با تاکید بر «مرکز‌محوری»، «مخاطب‌محوری» و «نوجوان‌محوری»، گامی در همین مسیر به‌شمار می‌رود.

این مدیر فرهنگی برهمین‌اساس نیز به تشریح ظرفیت‌های کانون استان گیلان در قالب ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۴ کتاب‌خانه پستی، ۳ مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی و ۱ مرکز فرهنگی هنری سیار شهری پرداخت و از بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی این مجموعه سخن گفت.

وی اضافه کرد: مرکز تخصصی علوم و نجوم کانون، مرکز تولید تئاتر کودک و نوجوان و سالن سینما در شهر رشت، بخشی از این ظرفیت‌ها محسوب می‌شود و این فرصت‌ها ضرب در امکانات موجود در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان امکانی مناسب برای فعالان فرهنگی فراهم ومی‌کند.

این مدیر فرهنگی هم‌چنین، به توانمندی مربیان کانون اشاره و گفت: کشف و پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان و ارایه مشاوره به اعضا و خانواده‌ها، بخشی از رسالت‌های مربیان این نهاد فرهنگی است.

میرعظیمی ادامه داد: بیش از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی با تکیه بر فعالیت‌های کتاب‌محور، فرصتی برای توان‌مند‌سازی نسل کودک و نوجوان و پرورش نسلی خداباور، توان‌مند و مسئولیت‌پذیر به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: نگاه کانون متوجه به تمامی مخاطبان در سطوح مختلف و خدمات‌رسانی به تمامی کودکان و نوجوانان در شهر‌ها و روستا‌ها است و در نظر داریم ضمن راه‌اندازی مراکز الگو و شاداب‌سازی مراکز فرهنگی هنری، با فراهم‌سازی زمینه‌های حضور تماشاخانه سیار، اهدای کتاب و اجرای فعالیت‌های متنوع در مناطق کم‌برخوردار به جانشین‌پروری و تربیت کودکان و نوجوانان در تراز انقلاب کمک کنیم.

میرعظیمی، برنامه‌ریزی در جهت شکل‌گیری حرکت‌های هم‌افزا و به‌اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را در اولویت برنامه‌های کانون دانست و ادامه‌داد: برگزاری نشست هم‌اندیشی با حلقه‌های میانی و فعالان تربیتی در حوزه کودک و نوجوان فرصتی برای هم‌افزایی و ارایه طرح‌های تازه و کاربردی است و تلاش داریم ضمن واگذاری مسئولیت‌ها به نسل کودک و نوجوان و خدمات‌رسانی هم‌زمان در شهر‌ها و روستا‌ها، زمینه رشد و ارتقای کودکان و نوجوانان را فراهم کنیم.

این مسئول فرهنگی گفت: پیش‌از این، استفاده از توانایی «خبرنگاران کودک و نوجوان» و هم‌چنین، «کانون‌یاران» به عنوان رابطان مراکز فرهنگی هنری و مدارس، نتایج ملموس و موثری به همراه داشته و در نظر داریم برای سرعت‌بخشی به این روند، با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی تعامل و هم‌گرایی افزون‌تری داشته باشیم.

وی تصریح‌کرد: کانون نگاهی فراتر از برجسته‌سازی نشان سازمانی دارد و با الگو قرار دادن برنامه‌های جهادی، روحیه مردمی و معنوی شهید‌جمهور و هیئت همراه، برای تربیت آینده‌سازان در تراز انقلاب تلاش می‌کند.

ادامه‌بخش این نشست هم‌اندیشی که عصر روز دوشنبه، ۷ خرداد ۱۴۰۳ در محل برگزاری گردهم‌آیی‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت گرفت، صحبت‌های نمایندگان گروه‌های جهادی و فعالان مردمی‌بود.

حاضران در این نشست ضمن ابراز خرسندی از پیش‌گامی کانون در حرکت‌های هم‌افزا، به ارایه پیشنهاد پرداختند و از ضرورت شکل‌گیری دبیرخانه با حضور متولیان کانون و گروه‌های مردمی صحبت کردند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما