شناسهٔ خبر: 66909097 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

در جلسه مشترک اعلام شد:

اوج تکاپو و تلاش برای خروج بورس از بحران: جلسه و تفاهم فرزین و عشقی !

روسای سازمان بورس و بانک مرکزی با برگزاری جلسه و تفاهمات در مورد نرخ سود بانکی و اوراق خزانه، آخرین تلاش ها را برای خروج بورس از بحران چندین ماهه انجام دادند!

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس درحالی طی روزهای اخیر حتی با وجود تمدید محدودیت دامنه نوسان به اوج بحران و سرریز شدن شدیدترین انتقادات معدود رسیده که بعد از وعده دیروز احسان خاندوزی مبنی بر تصویب بسته حمایتی ۴ بندی دولت، شرایط بازار مقداری بهتر شد! 

بر اساس این گزارش دیروز هم بعد از جلسه ستاد اقتصادی دولت و به پیشنهاد رییس سازمان بورس، جلسه ای بین روسای بانک مرکزی و سازمان بورس تشکیل شد که حدود یک ساعت به طول انجامید.

در این جلسه، مجید عشقی دغدغه ها و نگرانی ها در خصوص آثار سیاست های بانک مرکزی بر بازار سرمایه و راهکارهای پیشنهادی برای خروج از وضعیت موجود را اعلام کرد.

رییس بانک مرکزی نیز ضمن سازنده مطرح کردن جلسه و مباحث مطروحه، اطمینان خاطر داد با تذکرات جدی به بانک ها جهت رعایت سقف نرخ سود، برخورد های انظباطی موثری را با اعضای هیات مدیره بانک های خاطی به عمل آورده و مراتب را نیز به نحو مقتضی اطلاع رسانی کند.

همچنین تفاهم شد بانک مرکزی تدابیر لازم در خصوص افزایش میزان ریپو اوراق خزانه خریداری شده توسط نهادهای مالی بازار سرمایه در بانک ها را اتخاذ کند.

از سوی دیگر مقرر شد تذکرات لازم به مدیران برخی صندوق ها که تبلیغات گمراه کننده در نحوه اعلام نرخ ها دارند توسط سازمان بورس داده شود. در این جلسه موضوعات مهم دیگری نیز مورد بحث قرار گرفت که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما