شناسهٔ خبر: 66907819 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

دمای هوای هرمزگان به ۵۰ درجه رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: طبق فعالیت این سامانه، شاهد افزایش محسوس دما و رسیدن به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس در برخی نقاط استان خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به صدور هواشناسی سطح زرد در استان هشدار داد: طبق فعالیت این سامانه، شاهد افزایش محسوس دما و رسیدن به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس در برخی نقاط استان خواهیم بود.

مهرداد حسن‌زاده روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: اوج این سامانه از ظهر پنجشنبه ۱۰خرداد تا بعد از ظهر یکشنبه ۱۳ خرداد خواهد بود که افزایش دما و گرم شدن مناطقی از استان هرمزگان به اوج خود می‌رسد.

وی بیان کرد: این افزایش محسوس دما در سطح استان و رسیدن دما به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس در شهرستان‌های بستک، پارسیان، رودان، میناب و برخی نقاط مرکزی و شمالی هرمزگان رخ می‌دهد و برخی مناطق دیگر از جمله بندرعباس، بندرلنگه، خمیر، حاجی آباد، بشاگرد، سیریک، جاسک، جزیره کیش، جزیره لاوان، جزیره سیری، بوموسی، قشم، تنب بزرگ و هشت‌بندی قابل لمس خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: بر این اثر این سامانه احتمال افزایش مصرف حامل‌های انرژی، گرمازدگی، آسیب به محصولات کشاورزی، ایجاد تنش دمایی در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و همچنین احتمال افزایش ظرفیت آتش‌سوزی در باغات و مراتع وجود خواهد داشت.

حسن‌زاده به شهروندان توصیه کرد: از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم روز و از ترددهای غیرضرور از حوالی ظهر تا اوایل غروب اجتناب شود، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، پاکسازی باغات از علف‌های خشک و اتخاذ سایر تمهیدات پیشگیرانه نیز از دیگر توصیه‌های است که باید رعایت کنند.

نظر شما