شناسهٔ خبر: 66901110 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

دمای هوای هرمزگان از پنجشنبه به ۵۰ درجه می‌رسد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هشدار داد: احتمال رسیدن دما به آستانه ۵۰ درجه در برخی مناطق هرمزگان وجود دارد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در سطح استان اظهار داشت: مطابق فعالیت این سامانه، شاهد افزایش محسوس دما در سطح استان و رسیدن دما به آستانه 50 درجه سلسیوس در برخی نقاط خواهیم بود.

وی افزود: اوج این سامانه از ظهر پنج‌شنبه 10 خرداد تا بعدازظهر یک‌شنبه 13 خرداد خواهد بود که شاهد افزایش دما و گرم شدن مناطقی از استان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: این افزایش محسوس دما در سطح استان و رسیدن دما به آستانه 50 درجه سلسیوس در شهرستانهای بستک، پارسیان، رودان، میناب و برخی نقاط مرکزی و شمالی استان رخ می‌دهد و برخی مناطق دیگر از جمله بندرعباس، بندرلنگه، خمیر، حاجی‌آباد، بشاگرد، سیریک، جاسک، جزیره کیش، جزیره لاوان، جزیره سیری، ابوموسی، قشم، تنب بزرگ و هشت‌بندی قابل لمس خواهد بود.

حسن‌زاده گفت: بر اثر این سامانه احتمال افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال گرمازدگی، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی، احتمال ایجاد تنش دمایی در گلخانه‌ها، مرغداریها و دامداری‌ها و احتمال افزایش ظرفیت آتش‌سوزی در باغات و مراتع وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم روز و از ترددهای غیرضرور از حوالی ظهر تا اوایل غروب اجتناب شود، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، پاک‌سازی باغات از علف‌های خشک و اتخاذ سایر تمهیدات پیشگیرانه نیز از دیگر توصیه‌هایی است که هم‌استانی‌ها باید رعایت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما