شناسهٔ خبر: 66906921 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ابوشریف: ایران تنها حامی ملت و مقاومت فلسطین است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران تاکید کرد در شرایطی که شاهد خیانت مستمر برخی کشورهای عربی و اسلامی به فلسطین هستیم، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که با تمام توان از ملت و مقاومت فلسطین حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در سخنانی در نشست «بررسی ابعاد بین المللی شهادت آیت الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان» در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به تجلیل از نقش و تلاش‌های خالصانه شهیدان سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور  و دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسئله فلسطین در محافل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

وی در این باره گفت که شهید سید ابراهیم رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در خصوص مسئله فلسطین، نقش بزرگ و برجسته‌ای داشتند. رئیس جمهور فقید در تمام دوره‌های مسئولیت خود چه در آستان قدس رضوی و چه در راس قوه قضائیه و چه به عنوان رئیس جمهور در راستای اهداف و آرمان‌های  انقلاب اسلامی نه تنها برای ایران بلکه برای تمام امت  اسلام فعالیت و خدمت کرد، ایشان همواره مسئله فلسطین را مسئله محوری و مرکزی امت اسلام می‌دانستند، چون این نظریه‌ای است که امام خمینی(ره) پایه‌گذار آن بودند.

ابوشریف افزود امروز مسئله فلسطین بیش از گذشته در صدر مسائل جهانی قرار گرفته است، چرا باید یک شهروند آمریکایی به خاطر مسئله فلسطین خودسوزی کند؟ چرا باید در آمریکا و اروپا تظاهرات در حمایت از فلسطین برگزار شود؟ چرا رئیس جمهور آفریقای جنوبی تصمیم به قطع روابط با رژیم صهیونیستی می‌گیرد؟ اینها نشان دهنده اهتمام جهانی به مسئله فلسطین است.

وی خاطر نشان کرد جمهوری اسلامی ایران از همان زمان پیروزی انقلاب، مسئله فلسطین را به عنوان مسئله نخست خود و امت اسلام معرفی کرد که این نشان دهنده ژرف نگری مقامات ایران است به طوری که امروز فلسطین به مسئله جهانی تبدیل شده است.

ابوشریف در ادامه گفت یکی از مهمترین محورهای سیاست ایران، این است که ما باید دشمن شناس باشیم که این مسئله در رفتار و عمل و عقاید امام خمینی(ره) نمایان بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران در ادامه اظهار داشت کاشت غده سرطانی رژیم صهیونیستی در قلب امت اسلام، خطرناک‌ترین پروژه دشمنان است که امت اسلام را تهدید می‌کند. اگر به سخنان مقامات آمریکایی و دیگر کشورهای غربی از جمله سخنگوی کاخ سفید یا وزیر خارجه آمریکا و یا پنتاگون توجه کنیم، می‌بینیم که آنها همواره بر این مسئله تاکید می‌کنند که اسرائیل باید همواره قوی‌تر از تمام کشورهای اطراف و همه کشورها باید ضعیف تر از این رژیم باشند، به این معنا که از نظر آنها، ایران، ترکیه، سوریه و دیگر کشورها باید ضعیف و ویران شوند، اما جمهوری اسلامی از همان زمان پیروزی انقلاب، دشمن خود را مشخص کرد و امام خمینی(ره) تعبیر غده سرطانی را برای رژیم صهیونیستی به کار بردند.

وی افزود: امام خامنه‌ای از همان زمان آغاز رهبری‌شان،  همان چارچوب‌ها و سیاست‌های امام راحل(ره)، عزت و کرامت برای جمهوری اسلامی ایران و عدم اجازه به غرب برای دخالت در امور داخلی ایران و حمایت از مسئله فلسطین را ادامه دادند.

ابوشریف به دستاوردهای بسیار زیاد انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های چشمگیر کشورمان در بخش‌های مختلف و خودکفایی در محصولات مختلف اشاره کرد و گفت ایران موفق شد پروژه هایی را محقق کند که بسیاری از کشورهای جهان برای تحقق آن نیازمند کمک کشورهای غربی هستند که مهمترین دستاورد ایران، در زمینه انرژی هسته‌ای، برنامه موشکی و پیشرفت‌های علمی است. حضور ایران در منطقه بیانگر قدرت آن است، این در حالی  است که کشورهای غربی با پیشرفت کشورهای منطقه مخالف هستند و فقط خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی در همه زمینه ها برتر از کشورهای منطقه باشد.

وی تاکید کرد: مبارزه با رژیم صهیونیستی از مهمترین محورهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان به این مسئله کاملا ایمان داشتند که حمایت از فلسطین هم وظیفه انسانی اسلامی و هم وظیفه ملی است.

ابوشریف با بیان اینکه، ما امروز شاهد کشتار و قتل عام گسترده مردم فلسطین در سایه سکوت مدعیان غربی هستیم، اظهار داشت مسئله فلسطین یکی از پرونده ها و عناوین پرررنگ در ساختارهای نظام جمهوری اسلامی ایران چه در سطح ریاست جمهوری و چه وزارت خارجه است به طوری که پس از عملیات طوفان الاقصی، فعالیتها در حمایت از فلسطین چه در سطح نهاد ریاست جمهوری و چه وزارت خارجه ایران، چند برابر شد و وزیر خارجه شهید بارها در حمایت از فلسطین سفرهای متعددی انجام داد و در محافل و مجامع منطقه ای و بین المللی تمام قد از مسئله فلسطین دفاع کرد.

وی درباره شهید رئیسی گفت که شاهد حمایت این شهید بزرگوار از مسئله فلسطین در تمام محافل منطقه ای و بین المللی بودیم، سخنرانی ایشان در نشست سازمان همکاری اسلامی در ریاض بیانگر اوح حمایت ایران از فلسطین بود، ایشان در آن سخنرانی به صراحت از مسئله فلسطین دفاع کرد و خواستار حمایت تسلیحاتی از ملت فلسطین شد و از کشورهای عربی به ویژه کشورهایی که روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادی کرده بودند، خواست روابط خود را قطع کنند.

نماینده جهاد اسلامی به رویکرد سازشکارانه بیشتر کشورهای عربی و تبعیت آنها از آمریکا و سازش برخی از آنها با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت متاسفانه کشورهای عربی و اسلامی در آزمون بزرگی شکست خوردند، کشوری مانند مصر تمام برگهای برنده خود در منطقه و جهان را از دست داد، اما ایران، جایگاه و موقعیت منطقه ای اش ارتقا پیدا کرد، کشور یمن با وجودی که از نظر امکانات اقتصادی در وضعیت خوبی قرار ندارد،اما پس از حدود یک  دهه جنگی که علیه آن به راه افتاد، به سبب حمایت از فلسطین، امروز جایگاه راهبردی بسیار بالاتر از مصر دارد.

وی با بیان اینکه، بی طرفی در مسائل مهم منطقه به نفع کشورهای محوری منطقه نیست، درباره عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی  ایران در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت : همه ما قدرت نمایی ایران در عملیات وعده صادق و درهم کوبیدن اهداف رژیم صهیونیستی در برابر دیدگان جهانیان را دیدیم، اقدامات ایران برای مسئله فلسطین اهمیت فراوانی دارد و به آنها برای ادامه مبارزه، روحیه‌ داده و کمک می‌کند.

ابوشریف با تاکید بر مشروعیت مبارزات ملت فلسطین تصریح کرد مردم و مقاومت فلسطین در نوار  غزه از همه طرف در محاصره و تحت فشار هستند و تنها کشوری که از آنها با تمام توان دفاع می‌کند، جمهوری اسلامی ایران است و ما ملت فلسطین به این نقش ایران افتخار می کنیم و معتقدم که ایران در رسیدن به  اهداف خود موفق و پیروز خواهد شد.

وی افزود ما از نقش آفرینی ایران در زمینه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تقدیر می کنیم، دو شهید بزرگوار، دکتر رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان نقش بسیار بزرگی در زمینه حمایت از فلسطین ایفا کردند، آنها جایگاه ویژه ای در قلب ما فلسطینیان دارند و دستاوردهای آنها جاودانه خواهد بود و امیدواریم که همچنان رهرو آنها تا آزادی کامل فلسطین و قدس شریف باشیم.

علامه «سید شبیر بخاری» رئیس شورای مرکزی جنبش امامیه پاکستان هم در این نشست با تقدیر از تلاشها و مجاهدتهای شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان در حمایت از مسئله نخست امت اسلام یعنی مسئله فلسطین به مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسائل مهم جهان اسلام از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت زمانی که آیت الله خامنه ای در دوران ریاست جمهوری خود به پاکستان سفر کردند، 100 هزار نفر به استقبال ایشان در فرودگاه رفتند و بارها گفتند که این استقبال مردم پاکستان را فراموش نخواهند کرد. سفر اخیر شهید رئیسی به پاکستان، بار دیگر یاد آن سفر تاریخی آیت الله خامنه ای را زنده کرد.

وی صداقت و اخلاص را از مهمترین ویژگی های شهید رئیسی عنوان کرد و گفت پس از شهادت آقای رئیسی، مسلمانان اعم از شیعیان و اهل سنت برای ایشان گریه کردند، شهید رئیسی تلاش زیادی برای حمایت از مسئله فلسطین انجام داد و شهادت ایشان، این تلاشها را بیشتر برجسته کرد.

این عالم پاکستانی اظهار داشت از همان زمانی که امام خمینی(ره)، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به  عنوان روز جهانی قدس نامیدند، یعنی از 43 سال پیش همچنان هر سال در پاکستان، ما مراسم روز جهانی قدس را برگزار می کنیم و حمایت ما از فلسطین واضح و آشکار است.

وی افزود عملیات اخیر طوفان الاقصی، نفاق برخی کشورهای عربی را نمایان کرد که به دروغ خود را حامی فلسطین می خواند، این در حالی است که تنها کشوری که صادقانه و در عمل از ملت و مقاومت فلسطین دفاع می کند، جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: ما در پاکستان برای فلسطین شهید هم داده ایم، از جمله در مراسم روز جهانی قدس، دهها نفر از شهروندان پاکستانی در حمله تروریستی به شهادت رسیدند.

این عالم پاکستانی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد که شهادت دکتر رئیسی و همراهانشان قطعا روحیه جدیدی به امت اسلام می‌دهد و ما به یاری خداوند زیر بیرق انقلاب اسلامی ایران به زودی در مسجدالاقصی نماز پیروزی خواهیم خواند.

در ادامه این نشست،«سید عباس الموسوی» از رهبران جنبش نجباء عراق با تجلیل از خدمات شایان شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان به محور مقاومت و به ویژه دفاع جانانه و شجاعانه آنها از ملت و مقاومت فلسطین در تمام محافل و مجامع جهانی و منطقه ای تصریح کرد تنها مدافع واقعی مسئله فلسطین و مقاومت آن و مستضعفان جهان، نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان را از نظر فکری، سیاسی و عقیدتی و دفاع از مسائل مهم امت اسلام به ویژه مسئله فلسطین هم نظر و هماهنگ توصیف کرد و گفت آنها دستاوردها و موفقیت های بزرگی در سطح منطقه به ویژه در زمینه حمایت آشکار از مقاومت اسلامی داشتند که بهترین نتایج را در زمینه تقویت محور مقاومت به همراه داشت.

الموسوی همچنین خاطر نشان کرد این دو شهید بزرگوار نقش بزرگی در ایجاد هماهنگی میان دولت عراق و گروههای مقاومت و همچنین متحد و منسجم کردن گروههای مقاومت عراق ایفا کردند به طوری که برای اولین بار شاهد بودیم که این گروهها اهداف نظامی مهم رژیم صهیونیستی را با موشک و پهپاد هدف قرار دادند و در داخل عراق، پایگاههای آمریکا و در اقلیم کردستان عراق، پایگاههای رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

وی افزود که شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان با هوش و ذکاوت خود موانع پیش روی محور مقاومت را از میان برداشتند و همین افتخار برای آنها کافی است که عملیات بزرگ وعده صادق در دوران آنها رخ داد و ایران بینی صهیونیستها را به خاک مالید. این دو شهید، جای خالی شهید سلیمانی را به خوبی پر کردند، چرا که هر دو  پرورش یافته مکتب ولایت فقیه بودند و امیدواریم همه ما راه آنها را ادامه دهیم.

همچنین خانم «هدی الموسوی» خواهر شهید سید عباس الموسوی دبیرکل سابق حزب الله لبنان که در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، هم در این نشست به  تمجید و تجلیل از نقش و تلاشهای بی وقفه شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان در خصوص حمایت از مسائل امت اسلام به ویژه مسئله فلسطین پرداخت و تاکید کرد که حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع آنها، جهانیان را شگفت زده کرد، این تشییع باشکوه بیانگر اخلاص و صداقت آنها بود و این پیام را به دشمنان و جهانیان داد مبنی بر اینکه مردم ایران همچنان بر مواضع اصولی و انقلابی و وحدت کلمه و تبعیت از رهبر فرزانه خود پافشاری می کنند.

وی خاطر نشان کرد این دو شهید بزرگوار به طور جدی از مسئله فلسطین دفاع می کردند و در راه دفاع از مردم خود و مستضعفان جهان به ویژه ملت فلسطین خستگی نمی شناختند و فقدان این بزرگان، دلهای ما را به درد آورد، چرا که ما حامی و پشتیبان و برادران بزرگی را از دست دادیم.

انتهای پیام/

نظر شما