شناسهٔ خبر: 66906742 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

کشتار مردم رفح بار دیگر بر توحش رژیم صهیونیستی مهر تایید زد

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی امروز خود تاکید کرد: کشتار مردم رفح بار دیگر بر توحش و خیانت و غداره بودن رژیم صهیونیستی مهر تایید زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از تسنیم، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت درگذشت مادر گرامی اش  در مجتمع سیدالشهداء در الرویس در ضاحیه  جنوبی خطاب به حضار تصریح کرد حضور شما را خوشامد می گویم و از همدردی شما در این مصیبت سپاسگزارم و از خداوند منان جزای خیر دنیا و آخرت را برای شما مسئلت دارم.

وی افزود: من بابت شرایطی که همه می‌دانند عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم خدمت برسم و از همه کسانی که در الروضه و مجتمع سیدالشهدا (ع) حضور داشتند تشکر و قدر دانی می‌کنم. همه شما از شرایط من اطلاع دارید وگرنه باید در ردیف اول قرار می گرفتم و شما را در مراسم همراهی می کردم. من از اینکه مستقیماً در جمع شما حضور نداشتم و حتی به تماس‌های تلفنی پاسخ ندادم،  عذرخواهی می‌کنم. کاری که شما انجام داده‌اید برای ما بسیار مهم است و از شما سپاسگزارم.

سید حسن  نصرالله در ادامه گفت: از همه کسانی که از کشورهای لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، ایران، پاکستان، هند، ترکیه، یمن، بحرین، کویت، مصر، اردن، تونس، موریتانی، مغرب ، جیبوتی و بسیاری از کشورهای آفریقایی و همچنین اقلیت لبنانی خارج از کشور به خاطر اظهار همدردی شان تقدیر می کنم. از رهبران جنبشهای حزب الله و  امل برای پذیرش تسلیت و پذیرایی از عزاداران  و همچنین از همه خانواده های شهدا تشکر می کنم.

وی تصریح کرد،  مرحومه حاج مهدیه مکنی و ملقب به ام حسن، زنی مومن و آرام و قانع و  راضی بودند که هیچ وقت در مورد مسکن یا خورد و خوراک بحث نمی کرد.

دبیر کل حزب الله در ادامه با اشاره به دیگر مناقب و خصوصیات مادر گرامی اش تصریح کرد ایشان به همگان خدمت می کرد و از شهادت هادی نوه اولش بسیار متاثر واندوهگین شد اما همیشه شاکر درگاه احدیت بود.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به تعلق خاطرش به مکتب امام موسی صدر و جنبش ایشان تصریح کرد ما چه در حزب الله باشیم و چه در جنبش امل، با یکدیگر برادر هستیم. ما در محله‌ای زندگی می‌کردیم که اهل سنت، مسیحی و شیعه معنی نداشت . ما در یک محله فقیر نشین متولدشدیم که شرشبوک نام داشت که مسجد یا روحانی یا فعالیت دینی در آنجا وجود نداشت  اما به برکت پدر و مادرم خداوند بر ما منت گذاشت و به ایمان و دینداری متخلص شدیم. محله‌ای که ما در آن زندگی می‌کردیم، تفاوت‌های سیاسی یا فرقه‌ای معنایی نداشت و این چیزی است که امروز هم امیدواریم آنرا  ببینیم.

دبیر کل حزب الله در بخش دیگری از سخنرانی خود به حوادث و تحولات غزه و جنایات صهیونیستها در رفح اشاره کرد و گفت : در مورد آنچه در رفح می‌گذرد و کشتارهایی که در آنجا اتفاق می‌افتد باید گفت که همگی اینها نشان از خوی وحشیگری، جنایت  و خیانت دشمن صهیونیستی است. این دمن هیولا و وحشی است . صحنه هایی که در غزه و رفح مشاهده می کنیم وحشتناک است از  اجساد سوخته شده گرفته تا کودکانی که سرشان را بریده اند.
 من خطاب به کسانی که به دنبال عادی سازی روابط با این رژیم هستند می گویم، با چه کسی  می خواهید روابط خود را عادی کنید؟ با این خائنانی که جنایاتشان حد و مرزی  ندارد؟!

نصرالله با اشاره به تحرکات دیوان بین المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی تصریح کرد این دیوان  چند روز پیش خواستار پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی شد اما پاسخ این رژیم تشدید حملات خشونت آمیز بود. ما باید این کشتارهای هولناک را محکوم کنیم و دلیل محکمی برای فشار برای پایان دادن به جنگ و تجاوز به مردم غزه باشیم.

سید حسن نصر الله در ادامه خاطر نشان کرد، کشتارها و قتل عام هایی که رژیم صهیونیستی انجم می دهد باید الگوی ما و کسانی باشد که برای حمایت و محافظت  از لبنان روی جامعه بین المللی و قوانین بین المللی شرط بندی و حساب  می کنند. آنچه از لبنان حمایت و حفاظت می کند مقاومت ما، بازوها و سلاح ها و تفنگ های ما، ملت ما، فداکاری های ما و خون شهدای ما خواهد بود. شما به جامعه بین المللی نگاه کنید و ببینید که چقدر درمانده و ضعیف است و  صرفا به صدور بیانیه ها و اظهار نگرانی و محکومیت بسنده می کند.

دبیر کل حزب الله در پایان سخنرانی خود خطاب به حضار گفت: از حضور و همدردی شما تشکر می کنم  و از خدا می خواهم به شماها غم و اندوه ندهد.

برچسب‌ها:

نظر شما