شناسهٔ خبر: 66906510 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

افزایش ۳ برابری اختلالات روانی صهیونیست‌ها از «طوفان‌الاقصی» تا کنون

رسانه‌های صهیونیستی از افزایش سه برابری اختلالات روانی در میان صهیونیست‌ها از هفتم اکتبر (آغاز جنگ علیه غزه) تاکنون خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که از هفتم اکتبر تا پایان سال ۲۰۲۳، حدود ۱۸ هزار شهرک‌نشین صهیونیست در مراکز روان درمانی، تحت درمان قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، از آغاز جنگ غزه تعداد افرادی که در این مراکز درمان شدند، سه برابر افزایش داشته‌ است.

در همین ارتباط وب‌سایت «اوراسیا ریویو» اوایل سال جاری میلادی نوشت که پژوهشگران مرکز آکادمیک «روبین» در فلسطین اشغالی و دانشگاه کلمبیا مطالعه‌ای را در خصوص تأثیرات عملیات «طوفان الأقصی» بر سلامت روانی صهیونیست‌ها انجام داده‌اند. نتیجه این مطالعه نشان داد که پس از این عملیات ۲۹ درصد صهیونیست‌ها از استرس پس از شوک و ۴۲ تا ۴۴ درصد نیز از افسردگی و نگرانی رنج می‌برند و آمار این اختلالات تقریبا ۲ برابر آمار پیش از وقوع عملیات طوفان الأقصی بود.

پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی از افزایش آسیب‌های روانی در میان شهرک‌نشینان صهیونیست خبر داده بودند.

بنابراین گزارش، مراکز انجمن کمک‌های روانی «عران» رژیم صهیونیستی نیز با افزایش تقاضای کمک مواجه شده و حتی به ۱۰۰ هزار تقاضا رسید که طبق نوشته روزنامه صهیونیستی «معاریو» این درخواست‌ها مربوط به گروه‌های مختلف سنی بود.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز گزارشی از نظرسنجی که وزارت آموزش رژیم صهیونیستی انجام داده است، منتشر کرد و افزود که نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از نیمی از دانش‌آموزان از اختلالات روانی پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ رنج می‌برند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز از خودکشی ۱۰ افسر و سرباز ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون خبر داد و نوشت که بخشی از این افراد در جریان نبردها در شهرک‌های اطراف نوار غزه خودکشی کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

اسرائیل همچنین به بهانه نابودی حماس به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کرده است که این موضوع باعث نگرانی های بین المللی شده چرا که وضعیت نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

وزارت بهداشت غزه در دویست و سی‌ و پنجمین روز جنگ، اعلام کرد که از آغاز عملیات طوفان الاقصی هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۶ هزار و ۹۶ نفر افزایش یافته و آمار مجروحان این جنایات نیز به ۸۱ هزار و ۱۳۶ نفر رسیده است.

نظر شما