شناسهٔ خبر: 66906475 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لیگ برتر فوتبال؛

سه امتیاز طلایی پرسپولیس در قزوین؛ یک گام تا جام

تهران- ایرنا- تیم فوتبال پرسپولیس با برتری خارج از خانه سه بر یک مقابل شمس‌آذر قزوین، تنها یک گام با کسب جام قهرمانی لیگ برتر فاصله دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا، دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، از ساعت ۲۰ به صورت همزمان آغاز شد، اما دیدار شمس‌آذر و پرسپولیس به‌دلیل روشن نشدن یکی از پروژکتورهای ورزشگاه سردار آزادگان قزوین با ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز به کار کرد. پرسپولیس که رقابت تنگاتنگی با استقلال برای رسیدن به قهرمانی دارد در این دیدار حساس به میهمانی شمس‌آذر رفت و در نهایت به برتری سه بر یک دست یافت تا با ۶۵ امتیاز به صدرنشینی خود ادامه داده و در آستانه کسب عنوان قهرمانی قرار بگیرد.

سه امتیاز طلایی پرسپولیس در قزوین؛ یک گام تا جام

قضاوت این دیدار را موعود بنیادی‌فرد با کمک‌های محمد عطایی و علی احمدی برعهده دارد.

بازی در حالی آغاز شد که پرسپولیس برای حفظ صدرنشینی و نزدیک شدن به قهرمانی، باید به برتری دست یابد و شمس‌آذر نیز که یکی از تیم‌های خوب فصل جاری بوده، در این دیدار خانگی درپی کسب امتیاز است تا به روند مناسب خود، ادامه دهد.

این دیدار با سرعت بالا و روش تهاجمی از سوی هر دو تیم آغاز شد و از همان ابتدا، بازیکنان به دنبال ایجاد موقعیت بودند. نخستین فرصت گلزنی در دقیقه پنجم برای شمس‌آذر به دست آمد که ضربه محمد پاپی را بیرانوند دفع کرد.

سه امتیاز طلایی پرسپولیس در قزوین؛ یک گام تا جام

در دقیقه ۱۹، تعلل مدافع میزبان موجب شد تا توپ به عیسی آل‌کثیر برد و در حالی که او می‌توانست دروازه را باز کند با یک پاس خوب موجب شد تا اورونوف دروازه خالی میزبان را گشوده و گل نخست پرسپولیس را ثبت کند.

در ادامه، بازیکنان شمس‌آذر برای جبران گل خورده، با دوندگی بالا و ارسال از جناحین، دروازه پرسپولیس را چند مرتبه تهدید کردند.

در نهایت نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان اوسمار به اتمام رسید.

نیمه دوم با میدان‌داری بازیکنان پرسپولیس آغاز شد و آنها به دنبال حفظ گل زده خود بودند.

در دقیقه ۵۱، اشتباه مسعود ریگی موجب شد تا بازیکن شمس‌آذر به خوبی توپ را روی دروازه ارسال کرده و امیرمحمد نسایی با ضربه سر، گل تساوی را به ارمغان بیاورد.

سه امتیاز طلایی پرسپولیس در قزوین؛ یک گام تا جام

در دقیقه ۵۸، پاس خوب مهدی ترابی به مسعود ریگی رسید و این هافبک با ضربه‌ای تماشایی، دومین گل تیمش را زد تا اشتباه دقایقی قبل خود را جبران کند.

در دقیقه ۶۶، ضربه آزاد تماشایی امید عالیشاه با بدشانسی به تیرک دروازه میزبان برخورد کرد.

در دقیقه ۸۹، ارسال مهدی ترابی از روی ضربه ایستگاهی با اشتباه عجیب دروازه‌بان شمس‌آذر مواجه شد تا پرسپولیس به‌راحتی صاحب گل سوم شده و خیال شاگردان اوسمار بابت برتری راحت شود.

در نهایت این دیدار با برتری سه بر یک پرسپولیس به اتمام رسید تا سرخ‌پوشان پایتخت باسه امتیاز طلایی از قزوین بازگردند.

پرسپولیس در هفته پایانی لیگ برتر، شنبه ۱۲ خرداد در ورزشگاه آزادی پذیرای مس رفسنجان خواهد بود و در صورت کسب برتری، به قهرمانی دست خواهد یافت.

سه امتیاز طلایی پرسپولیس در قزوین؛ یک گام تا جام

ترکیب شمس‌آذر

علیرضا جعفرپور، محسن طرحانی، هومن ربیع‌زاده، محمدرضا رضایی(امید علیپور)، حسین گودرزی، علی آزادمنش، پوریا سرآبادانی(سجاد جعفری)، صادق آلبوصبیح، امیرمحمد نسایی، محمد پاپی(عیسی مرادی) و فراز امامعلی

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، مسعود ریگی، سروش رفیعی، مهدی ترابی(ابوالفضل بابایی)، اوستون اورنوف(محمد خدابنده‌لو)، امید عالیشاه (وحید امیری) و عیسی آل‌کثیر(وحدت هانوف)

نظر شما