شناسهٔ خبر: 66905845 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نجم‌الدین شریعتی: فصل جدید «حسینیه معلی» را اجرا خواهم کرد

نجم‌الدین شریعتی که مدتی است برنامه «سمت خدا» را اجرا نمی‌کند، از حضور در فصل جدید برنامه «حسینیه معلی» ویژه ایام محرم خبر داد.

صاحب‌خبر -

نجم‌الدین شریعتی، مجری برنامه‌های معارفی تلویزیون که این روزها در حال آماده شدن برای اجرای برنامه «حسینیه معلی» در ایام محرم است، اعلام کرد که ضبط این برنامه از هفته‌ آینده آغاز می‌شود و به عنوان مجری قرار است در فصل جدید حضور داشته باشد.

او که در فصل گذشته نیز به اجرای این برنامه پرداخته بود، بیان کرد که این فصل نیز همچون فصل‌های گذشته خواهد بود و تغییرات زیادی نخواهد داشت.

از میان داوران، نذار قطری و مهدی رسولی دو داوری هستند که حضورشان در این برنامه قطعی شده است.

«حسینیه‌ معلی» آخرین بار در ایام شعبانیه و در فضایی شاد و با اجرای نجم‌الدین شریعتی به روی آنتن رفت. سیدرضا نریمانی، نذار قطری، سیدمجید بنی‌فاطمه و میثم مطیعی در فصل گذشته حضور داشتند.

شریعتی پیشتر درباره دلایل ادامه حضور در این برنامه که به گفته خودش ابتدا قرار بود فقط در یک فصل از آن اتفاق بیفتد، گفته بود: زمانی‌ که این برنامه را شروع کردم فصل محرم بود که اتفاقا پرمخاطب‌ترین برنامه معارفی تلویزیون هم شد. قصد نداشتم برای فصل جدید بیایم گرچه مطرح شده بود که بروم و برنامه از این پس با یک مجری پیش برود اما حالا تصمیمم بر این است باشم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا حالا او را باید مجری ثابت برنامه «حسینیه معلی» بدانیم؟ توضیح داده بود: در این برنامه نیز قرار بود در یک فصل باشم و از نظر جسمی هم کشش این میزان برنامه را ندارم اما به هر حال این اتفاق افتاد و درست هم هست؛ به هر حال یک برنامه با مجری‌اش شناخته می‌شود در کنار همه عواملی که کار می‌کنند، مجری نقطه قوتی برای برنامه است در عین حال که برعکس هم می‌تواند باشد. مجری تابلوی یک برنامه است. من هم اگر تهیه‌کننده بودم، برایم مطلوب این بود که مجری برنامه ثابت باشد.

«حسینیه معلی» برنامه‌ای است با هدف ترویج فرهنگ روضه‌خوانی، نوحه‌خوانی و هیأت‌داری که با حضور کارشناسان مداح، در ماه محرم و صفر از آنتن شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در فصل چهارم «حسینیه معلی» سیدمجید بنی‌فاطمه، میثم مطیعی، مهدی رسولی و عبدالرضا هلالی به عنوان کارشناس و داور حضور داشتند و اجرای این فصل از «حسینیه» معلی که ویژه ماه محرم بود، هم به نجم‌الدین شریعتی سپرده شد.

نظر شما