شناسهٔ خبر: 66905236 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

انزوای رژیم صهیونیستی در نشست کنفرانس خلع سلاح به ریاست ایران

اعضای کنفرانس خلع سلاح به ریاست ایران بر ضرورت تحقق هر چه سریع‌تر آن در خاورمیانه تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - جمهوری اسلامی ایران در دوران ریاست خود بر کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل با برگزاری نشست‌های متعددی از جمله نشست ویژه‌ای تحت عنوان «مناطق عاری از تسلیحات هسته‌ای و دیگر تسلیحات کشتارجمعی» ذیل دومین دستور کار کنفرانس خلع سلاح، سازمان ملل را عملا به فضایی کاملا ضد صهیونیستی تبدیل کرد.

در این نشست سخنرانی از دبیرخانه و فعالان حوزه خلع سلاح سازمان ملل درباره مناطق عاری از تسلیحات هسته‌ای و چالش‌های پیش روی تحقق این طرح سخنرانی کردند که با استقبال و مشارکت قابل‌توجه اعضا مواجه شد.

طرح خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته‌ای برای نخستین بار در سال ۱۹۷۴ از سوی ایران در سازمان ملل مطرح شد.

در حالی که تاکنون در پنج منطقه مهم دنیا مناطق عاری از تسلیحات هسته‌ای ایجاد شده است، متاسفانه ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته‌ای و دیگر تسلیحات کشتارجمعی به دلیل عدم تمایل رژیم اسرائیل به امحای تسلیحات هسته‌ای خود و پیوستن به معاهده منع تسلیحات هسته‌ای (NPT)، کنوانسیون منع تسلیحات میکروبی (BWC) و کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی (CWC) محقق نشده است. 

در این نشست که به ریاست ایران برگزار شد، اعضای کنفرانس ضمن حمایت از رویکرد ایران در پیگیری خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته‌ای و دیگر تسلیحات کشتارجمعی و انتقاد از اسرائیل به‌عنوان تنها مانع شکل‌گیری این منطق، بر ضرورت تحقق هر چه سریع‌تر آن در خاورمیانه تاکید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما