شناسهٔ خبر: 66904275 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

تست بارداری با گلاب چگونه است؟ (بهترین روش خانگی)

گلاب یک ماده مهم و پرخاصیت است که از جوشاندن گل رز به روش‌های صنعتی و سنتی به وجود می‌آید. گلاب به دلیل داشتن خاصیت‌های ضد باکتریایی، ضد قارچی، تقویت عملکرد کبد و قلب، ویتامین‌های سی و ای، محبوبیت زیادی دارد. یکی از کاربردهای مهم و کارآمد گلاب، استفاده از آن در تست بارداری است. علاوه بر به کارگیری تست بارداری‌ با گلاب، روش‌های خانگی دیگری از جمله تست بارداری با خمیردندان، گندم و جو، شامپو، تست بارداری با جوش شیرین نیز رایج است.

صاحب‌خبر -

دیده بان ایران: گلاب یک ماده مهم و پرخاصیت است که از جوشاندن گل رز به روش‌های صنعتی و سنتی به وجود می‌آید. گلاب به دلیل داشتن خاصیت‌های ضد باکتریایی، ضد قارچی، تقویت عملکرد کبد و قلب، ویتامین‌های سی و ای، محبوبیت زیادی دارد. یکی از کاربردهای مهم و کارآمد گلاب، استفاده از آن در تست بارداری است. علاوه بر  به کارگیری تست بارداری‌ با گلاب، روش‌های خانگی دیگری از جمله تست بارداری با خمیردندان، گندم و جو، شامپو، تست بارداری با جوش شیرین نیز رایج است. این روش سنتی و خانگی کمک می‌کند که میزان هورمون اچ سی جی ادرار، هنگام بارداری کاهش یابد و از طرفی باعث تسکین و رفع اسپاسم عضلات رحم شود. حال سوال اینجاست، چه زمانی باید تست بارداری با گلاب را انجام داد؟ چگونه این تست انجام می‌شود؟ در ادامه به توضیح دقیقی درباره‌ی این موضوع خواهیم پرداخت؛ پس تا انتها همراه ما باشید. 

تست بارداری با گلاب

تست بارداری با گلاب چگونه انجام می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین چالش‌های زندگی بانوان، بارداری و تشخیص آن است. این روزها روش‌های فراوانی به منظور تست بارداری وجود دارد که ساز و کار بیشتر آن‌ها، با استفاده از ادرار و خون می‌باشد. با این وجود، هنوز روش‌های سنتی فراوانی وجود دارد که مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها، استفاده از گلاب است؛ این تست کاملا جدید و خلاقانه‌ می‌باشد و تاکنون به شکل کامل بررسی نشده است. علت این موضوع، عدم آگاهی مردم نسبت به ویژگی‌های گلاب و نبود شواهد علمی کافی است.

 اما گلاب چطور می‌تواند به عنوان یک روش تستی برای تشخیص بارداری به کار رود؟ با این روش طبیعی می‌توان خیلی سریع به جواب رسید. البته، تست بارداری با گلاب به طور صددرصد قابل اطمینان نیست و باید برای مطمئن شدن به پزشک مراجعه کرد. در تمامی عرقیات، میزان اندکی متانول که نوعی الکل است وجود دارد که باید هنگام خرید، به درصد موجود در آن توجه شود. برای دقیق‌تر بودن نتیجه تست بهتر است، قبل از خرید گلاب به نکات زیر توجه داشته باشید که شامل موارد زیر می‌شود:

  • سعی کنید گلاب با کیفیت از مراکز فروش معتبر خریداری کنید.
  • گلاب باید میزان الکل کمی داشته باشد زیرا، الکل زیاد باعث تاثیرات منفی بر روی نتیجه تست بارداری می‌شود.
  • به تاریخ انقضای گلاب توجه کنید؛ گلاب تاریخ گذشته دارای بوی تخمیر است.

گلاب دوآتیشه تازه

زمان انجام این تست، حداقل یک هفته بعد از تاخیر در زمان قاعدگی است. البته هر بدنی دارای میزان هورمون‌های بتا متفاوتی می‌باشد که در زمان تست تاثیرگذار است اما بطور کلی، هر چه از این مدت زمان تاخیر بیشتر گذشته باشد، نتیجه تست دقیق‌تر خواهد بود. در صورتی که پاسخ تست بارداری با گلاب مثبت شد، توصیه می‌کنیم که حتما به پزشک مراجعه کنید. زیرا، دقت این تست بسیار کمتر از روش‌های پزشکی است. هنگام استفاده از تست گلاب برای تشخیص بارداری، میزان هورمون HCG در ادرار را اندازه‌گیری می‌کنند. پس از تخمگ‌گذاری در زنان، هورمون اچ سی جی تولید می‌شود. زمانی که بارداری اتفاق می‌افتد، میزان این هورمون در ادرار افزایش می‌یابد. با کمک گلاب به میزان اثرگذاری بر هورمون اچ سی جی پی‌می‌برید و باعث کاهش این هورمون در ادرار می‌شوید. از طرفی، باعث تسکین و آرامش قسمت‌های مختلفی از بدن می‌شود. هرچند، به طور دقیق تاثیرات گلاب مشخص نشده است ولی، می‌توان با اطمینان بیشتری به خاصیت‌های هورمونی و عصبی آن اشاره کرد. 

برای انجام تست بارداری با گلاب، موارد زیر لازم است:

  1. مقدار کافی از گلاب 
  2. یک ظرف تمیز و غیرقابل نفوذ برای جمع‌آوری گلاب.
  3. یک نمونه ادرار از صبح، اولین بخش ادرار.

مراحل انجام تست بارداری با گلاب در خانه

ابتدا، مقدار کافی از گلاب را در یک ظرف تمیز و غیرقابل نفوذ جمع‌آوری کنید. این ظرف باید تمیز باشد تا از هرگونه آلودگی یا ناخالصی جلوگیری شود.

پس از جمع‌آوری گلاب، نمونه ادرار را از صبح اولین بخش ادرار (ادرار صبحگاهی) جمع‌آوری و سپس این نمونه ادرار را به ظرف حاوی گلاب اضافه کنید. می‌توانید با استفاده از یک شیشه این کار را انجام دهید. پس از اضافه کردن نمونه ادرار به گلاب، ترکیب را مشاهده کنید. برخی از افراد ادعا می‌کنند که در صورت بارداری، ترکیب رنگی یا تغییری در گلاب رخ می‌دهد که نشان دهنده بارداری است. اما این ادعاها عموماً بر اساس باورهای مردمی هستند و دارای تایید علمی نیستند.

تست بارداری پزشکی

 سخن پایانی 

این روزها با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌های تشخیص بارداری فراوانی وجود دارد، اما می‌توان با روش‌های خانگی بدون انجام آزمایش خون و ادرار، تست بارداری گرفت. یکی از روش‌های کاربردی در این زمینه، تست بارداری با گلاب است. گلاب یک ماده خاص با ویژگی‌های بی‌نظیر است که علاوه بر خواص ضد باکتریایی و  ضد قارچی، باعث تسکین و آرامش عضلات نیز می‌شود. با توجه به افزایش هورمون اچ سی جی در زمان بارداری، استفاده از تست گلاب باعث کاهش این هورمون در ادرار می‌شود. با رزرو وقت و معاینه حضوری یا آنلاین توسط دکتر زنان خوب در غرب تهران می‌توانید با اطمینان بیشتری از باردار بودن یا نبودن خود مطلع شوید.

سوالات متداول

آیا می‌توان با استفاده از گلاب تست بارداری را انجام داد؟ 

بله با استفاده از این روش می‌توان به بارداری پی‌برد اما برای اطمینان بیشتر باید حتما آزمایش‌های پزشکی داد.

تست گلاب چه تاثیری بر هورمون اچ سی جی می‌گذارد؟ 

با انجام تست گلاب، میزان هورمون اچ سی جی در ادرار کاهش می‌یابد.

چه زمانی می‌توان از گلاب به عنوان تست بارداری استفاده کرد؟ 

حداقل یک هفته بعد از تاخیر قاعدگی می‌توان این تست را انجام داد؛ هرچه از این زمان بیشتر گذشته باشد، تست دقیق‌تر خواهد بود

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما