شناسهٔ خبر: 66904269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خواستار شد:

خلق آثار هنری در رثای «شهید جمهور»

ابراهیم شریفی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت گفتمان‌سازی و تولید آثار هنری درباره «شهید جمهور» تاکید کرد: باید آثار هنری در قالب‌های مختلف در رثای «شهید جمهور» تهیه، تولید و به عنوان یک وظیفه در امروز به دوش ما، برای آیندگان عرضه شود.

صاحب‌خبر -

اعظم روانشاد روز سه‌شنبه در دیدار با مسئول بسیج هنرمندان لرستان ضمن تسلیت ایام شهادت رئیس جمهور و همراهانشان گفت: ایجاد فضای تعاملی بیشتر، افزایش ارتباط و برپایی جلسات مدون نقش بسزایی در هم‌افزایی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تاکید بر نقش حیاتی هنرمندان در مسیر مقابله با جنگ نرم دشمن گفت: می‌توان با هم‌افزایی بیشتر در برابر هجوم‌های فرهنگی و رسانه‌ای گام‌های موثرتری برداریم.

روانشاد با اشاره به اهمیت گفتمان‌سازی و تولید آثار هنری درباره «شهید جمهور»  تاکید کرد: باید آثار هنری در قالب‌های مختلف در رثای «شهید جمهور» تهیه، تولید و به عنوان یک وظیفه در امروز به دوش ما، برای آیندگان عرضه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه به واسطه شهادت آیت‌الله رئیسی اعتماد عمومی در جامعه ایجاد شده است، افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات و اهمیت مشارکت بالا، حفظ و نگهداری این اعتماد عمومی بر عهده ماست، از این‌رو وظیفه داریم خدمات شهید رئیسی را ثبت و به جامعه معرفی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت انتشار فراخوان تولید آثاراز سوی بسیج هنرمندان استان گفت: ثبت روایت‌های مردمی و تاریخ نگاری و مستندنگاری از شهید جمهور مورد تاکید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به تشکیل کمیته نخبگانی رفع دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری در استان اشاره کرد و افزود: این کمیته به زودی در استان کارخود را آغاز خواهد کرد.

روانشاد افزود: ایجاد شرایط مساعد برای شکوفایی و خلاقیت هر چه بیشتر اصحاب فرهنگ و هنر در بستری امن و با از اولویت‌های این اداره کل است.

در این دیدار سعید داوودی، مسئول بسیج هنرمندان استان نیز با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی، هنری است که در خدمت ارزش‌های دینی و انسانی بوده و هنرمندان متعهد نقش مهمی در این زمینه بر عهده‌ دارند، افزود: بسیج هنرمندان استان در راستای اهداف و ترویج فرهنگ و هنر انقلابی در بین هنرمندان متعهد و انقلاب استان و توجه ویژه آنان به هنر متعالی و انجام رسالت خویش آمادگی برگزاری برنامه‌های مشترکی با نهادهای فرهنگی استان را دارد.

وی با اشاره به اینکه سرکشی از خانواده شهدای هنرمند و انتشار فراخوان شناسایی خانواده‌های شهدای هنرمند استان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تلاش می‌شود در نیمه دوم سال جاری یادواره شهدای هنرمند استان نیز برگزار شود.

انتهای پیام

نظر شما