شناسهٔ خبر: 66904038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمیته امداد خراسان‌رضوی رتبه نخست کشور را در خدمت به محرومان کسب کرد

گناباد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان رضوی گفت:‌ این اداره کل در خدمات رسانی به محرومان و مددجویان زیر پوشش رتبه نخست کشوری را در بخش‌های مختلف کسب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا سلم‌آبادی روز سه‌شنبه در دیدار با فرماندار گناباد افزود:‌ کمیته امداد خراسان رضوی در ۲ سال گذشته در بخش‌های تامین جهیزیه، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و مسکن، جلب مشارکت‌های مردمی، سرانه منابع اعتباری موفق به کسب رتبه نخست در میان استان‌های کشور شده است.

وی بیان کرد: خیران استان خراسان رضوی اردیبهشت سال جاری ۲۷۱ میلیارد ریال در طرح اکرام و حمایت از فرزندان یتیم و محسنین مشارکت داشتند و این استان جایگاه نخست کشور را در این بخش کسب کرد، استان‌های تهران و اصفهان رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت:‌ ۸۵ درصد از مجموع ۲۲۰ هزار میلیارد ریال منابع اشتغال سال گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تاکنون به مددجویان این نهاد تخصیص یافته است.

وی توزیع چهار و ۵۰۰ سری جهیزیه در مجموع به مبلغ حدود ۲ هزار میلیارد ریال در سال گذشته میان مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ خراسان رضوی را یادآور شد و افزود: اکنون حداکثر مدت زمان انتظار مددجویان این نهاد برای بهره مندی از جهیزیه ۲ ماه است، در حالی که این زمان انتظار در سال‌های گذشته،‌ سه سال بود.

سلم آبادی گفت:‌ دولت سیزدهم و شهید آیت الله رییسی توجه خاصی به محرومان و کاهش مشکلات آنان در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی داشت و با هم‌دلی بین مسوولان و دست اندرکاران ذیربط و مشارکت مطلوب مردم و خیران در حمایت از مستمندان، کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ استان خراسان رضوی رکورددار خدمات رسانی به محرومان شناخته شده است.

فرماندار گناباد هم در این دیدار گفت: افزون بر ۲۰ سال خشکسالی در افزایش مشکلات معیشتی و اقتصادی و رکود فعالیتهای کشاورزی و دامداری روستاییان این شهرستان و مهاجرت آنان به مناطق شهری تبعات زیادی داشته است.

رضا نصیری خواستار توجه بیشتر مسوولان به پرداخت تسهیلات کارآفرینی و اشتغال از محل تبصره ۱۶ برای ماندگاری مردم و جوانان در مناطق روستایی گناباد شد.

افزون بر ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت ۶.۸ میلیون نفری استان خراسان رضوی در قالب ۱۹۷ هزار نفر خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی قرار دارند.

بیش از هشت هزار مددجو در قالب چهار هزار و ۳۸۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد قرار دارند و ۴۳ دانشجو و طلبه، ۳۵۷ دانش آموز، ۱۲۰ یتیم و ۲۵۰ فرزند محسنین نیز از خدمات حمایتی این نهاد برخوردارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما