شناسهٔ خبر: 66903954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون شیلات گلستان خبر داد:

آغاز عمليات ذخيره‌سازي و فعاليت پرورش ميگو در گميشان

صاحب‌خبر -
آغاز عمليات ذخيره‌سازي و فعاليت پرورش ميگو در گميشان
خبرگزاری آریا- معاون آبزی پروری شیلات گلستان از آغاز ذخیره‌سازی و فعالیت پرورش میگو در مجتمع پرورش میگوی گمیشان خبر داد و افزود: تولید این نوع آبزی نویدبخش رونق اقتصادی و اشتغالزایی در سواحل شمالی استان است.

حمیدرضا نصیری در بازدید از مجتمع پرورش میگوی گمیشان و مراکز تکثیر میگو «محک» در این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره‌سازی و فعالیت پرورش میگو در مجتمع میگو گمیشان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری با همت بهره برداران میگو گلستان و همراهی و حمایت‌های بخش‌های ذیربط شاهد استمرار موفقیت تولید در استان باشیم، ادامه داد: استان گلستان ظرفیت‌های بی‌بدیلی را در زمینه آبزی پروری میگو دارد و این صنعت راهكاری مؤثر برای تحقق دو هدف استراتژیک اشتغالزایی و تأمین امنیت غذایی در استان و کشور است.

معاون آبزی پروری شیلات گلستان پرورش میگو در استان را دارای مزیت‌های بی‌شمار دانست و افزود: با توجه به استقرار مزارع پرورش میگو در مناطق ساحلی و کم برخوردار استان، بهره‌برداری از آب دریا برای پرورش، سرمایه‌گذاری کم، بازدهی سریع و ریسک کم از مزایای پرورش میگو در این استان است.

وی پایداری آبزی پروری میگو در استان را مستلزم تأمین آب پایدار برای مزارع، توسعه زیرساخت‌ها نظیر دریچه‌ها، خط انتقال برق و سایر ملزومات برشمرد و خاطرنشان کرد: پژوهش جهت تجاری‌سازی میگو در گلستان از دیگر نیاز‌های صنعت آبزی پروری در استان است.

نصیری توجه ویژه مسئولان و متولیان این عرصه در سال جاری را زمینه ساز توسعه این صنعت عنوان کرد و گفت: فرآیند ذخیره‌سازی بچه میگو در مجتمع گمیشان بر اساس الزامات فنی و بهداشتی ابلاغی رؤسای سازمان‌های شیلات و دامپزشکی کشور از نیمه اردیبهشت ماه تا نیمه تیرماه هر سال بوده و معمولاً برداشت میگو نیز از اوایل شهریور ماه آغاز و در نیمه مهرماه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

نظر شما