شناسهٔ خبر: 66903814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مخابرات استان سمنان در شاخص جهانی توسعه ارتباطات (IDI)، در جایگاه دوم کشوری قرار دارد

مدیر مخابرات منطقه سمنان با اشاره به ظرفیت‌های ارتباطی این استان، گفت: مخابرات استان در شاخص IDI یا شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT Development Index) اتحادیه بین‌المللی مخابرات، رتبه دوم کشوری را داراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مهندس مجید دارائیدر گفتگویی اظهار داشت: اتحادیه بین‌المللی مخابرات، شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت‌های ارتباطی را در سه حوزه‌ی دسترسی، مصرف و توانمندی مورد بررسی قرار می‌دهد که مخابرات استان حائز رتبه دوم کشوری شد.

مهندس دارائی اضافه کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۴۴ درصد بوده و واگذاری این سرویس به‌روز انجام می‌شود.

مدیر مخابرات استان سمنان تصریح کرد: ضریب نفوذ خانوار اینترنت پرسرعت ADSL مخابرات سمنان ۴۷ درصد و در این حوزه استان سمنان در بین ۳ استان برتر کشور قرار دارد.

مهندس دارائی با اشاره به تکنولوژی فیبرنوری، آن را زیرساخت ارتباطی روز دنیا عنوان و خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران با استفاده از تکنولوژی فیبرنوری، سرویس FTTH (فیبرنوری تا منزل) را با کیفیت و سرعت مطلوب به مردم عزیز ارائه می‌دهد.

وی افزود: مخابرات استان سمنان در این حوزه جزو استان‌های پیشرو بوده و با ظرفیت‌سازی ۱۰۰ هزار پورت FTTH ، اقدام به تجهیز قریب به ۷۵۰۰ مشترک به این تکنولوژی نموده است.

مدیر مخابرات استان سمنان در مورد شاخص‌های همراه اول استان خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ همراه اول استان سمنان ۱۵۰ درصد بوده و سه سیم‌کارت تلفن همراه به ازای هر ۲ شهروند سمنانی فعال است.

مهندس دارائی درخصوص خدمات ارتباطی در روستاها گفت: ارائه سرویس‌ها و خدمات ارتباطی در استان بصورت متوازن بوده و بیش از ۹۸ درصد روستاهای استان دارای ارتباط و تلفن در منزل و ۷۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای خدمات اینترنت و باند پهن هستند.

وی اضافه کرد: تجهیز روستاهای استان به تکنولوژی باند پهن بسیار ضروری و با هدف ایجاد اشتغال و کسب و کار دیجیتال بوده و مخابرات منطقه سمنان در قالب پروژه‌های USO یا خدمات اجباری دولت، با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدامات گسترده‌ای جهت آماده‌سازی بستر مناسب مخابراتی و ارتباطی برای روستاها و نقاط محروم استان نموده است.

مجید دارایی خاطرنشان کرد: استان سمنان از لحاظ زیرساخت‌های ارتباطی دارای پتانسیل بالا و استان پدافند غیرعامل است و ظرفیت تبدیل به قطب فناوری کشور را دارد.

مدیر مخابرات سمنان یادآور شد: استان سمنان در برگزاری انتخابات الکترونیک، جزو استان‌های برتر شناخته شد.

۴۶

نظر شما