شناسهٔ خبر: 66903108 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حسینی:‌ فعالیت سلامت فارس در ابعاد بین‌المللی در دولت سیزدهم توسعه یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از توسعه فعالیت حوزه سلامت استان فارس اعم از امضای تفاهم‌نامه علمی با کشورهای مختلف و همچنین پذیرش دانشجویان بین‌المللی در دولت سیزدهم خبر داد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از توسعه فعالیت حوزه سلامت استان فارس اعم از امضای تفاهم‌نامه علمی با کشورهای مختلف و همچنین پذیرش دانشجویان بین‌المللی در دولت سیزدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  سید وحید حسینی امروز، ۸ خردادماه در ادامه تبیین بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جمله مأموریت‌های قرارگاهی مجموعه سلامت فارس را در دولت سیزدهم، تشکیل قرارگاه جهاد تبیین، با تاکید مقام معظم رهبری بر این مضمون دانست که در دولت سیزدهم به نحو جدی مورد توجه قرار گرفته و در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با حضور و پیگیری مدیران ارشد مجموعه دنبال شد.

وی همچنین توسعه تعامل با مراکز علمی جهان را از دیگر محورهای هدف‌گذاری نظام سلامت کشور در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این ایام، ضمن امضای ۸ تفاهم‌نامه علمی با کشورهای دنیا، در این مسیر کوشیده و از سویی دیگر نیز با پذیرش حدود ۲۰۰ دانشجوی بین‌المللی از کشورهای مختلف دنیا کوشیده تا هدف گسترش مرزهای دانش سلامت را محقق سازد.

حسینی با بیان اینکه یکی دیگر از ابعاد توسعه نظام سلامت کشور در دولت سیزدهم، در حوزه سلامت دارویی و امنیت غذایی بوده است، از راه‌اندازی ۱۷ خط تولید دارو در کشور از جمله یک خط در شیراز خبر داد و افزود: با تهاتر بیش از ۶۰۰ میلیارد تومانی بابت تسویه بدهی‌ها در زمینه خرید دارو و تجهیزات پزشکی نیز تلاش شد چرخه خدمات این حوزه، با شتاب بیشتری در مسیر تسهیل شرایط بیماران، حرکت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راه‌اندازی سامانه الکترونیکی مدیریت تجویز و توزیع شیر مصنوعی یارانه‌ای برای نخستین بار در کشور را از دیگر خدمات این حوزه در این دانشگاه برشمرد و گفت: افزایش برنامه‌های نظارت بر قاچاق کالای سلامت محور نیز از دیگر اقداماتی بوده که در این زمینه دنبال شده و در فارس، با شناسایی ۳۶۰ میلیارد ریال محصول قاچاق سلامت محور همراه بوده است.

به گفته وی، همچنین با توسعه برگزاری رویدادهای فرهنگی، تلاش شد تا مفهوم سلامت با ابعادی غنی‌تر و همراه با رشد فرهنگی در مجموعه علوم پزشکی شیراز پیاده‌سازی شود که دستاورد این نگاه را در موفقیت‌های فرهنگی دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز در رویدادهایی نظیر جشنواره قرآن و عترت و جشنواره سیمرغ، تورنمنت‌های ورزشی، همچنین تعدد برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی در سطح دانشگاه می‌توان شاهد بود.

حسینی با بیان اینکه دولت سیزدهم در روزهای اوج بحران کرونا کار خود را آغاز کرد، افزود: در این سه سال با همتی شبانه‌روزی و با نگاه ویژه دولت به نظام سلامت کشور، تلاش شد تا ضمن عبور از بحران کرونا، رسالت‌های ذاتی مجموعه دنبال شده و از سویی دیگر نیز ماموریت‌های ابتکاری و توسعه گرایانه در مجموعه طراحی و پیاده‌سازی شود که هر یک با هدف گره گشایی از یکی از چالش‌های مردم در این حوزه بوده است.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس اظهار کرد: در مدت ریاست جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی، ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور راه‌اندازی شد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پایان امسال نیز شاهد راه‌اندازی ۱۵ هزار تخت جدید هستیم که دستاورد مهمی در تاریخ سلامت کشور محسوب می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه خدمت و دیگر شهدای وطن، همچنین شهدای مدافع سلامت کشور، ابراز امیدواری کرد: دستاورد این خدمات، توسعه همه جانبه موهبت آرامش، امنیت، سلامت و رفاه هموطنان در جای جای کشور باشد.

انتهای پیام

نظر شما