شناسهٔ خبر: 66903016 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گشایش نمایشگاه کار و هدایت شغلی در دانشگاه شیراز

آئین گشایش نمایشگاه کار و هدایت شغلی در دانشگاه شیراز با حضور صاحبان صنایع و شرکت‌های تولیدی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مدیر نوآوری، کارآفرینی و فناوری دانشگاه شیراز امروز سه‌شنبه در آئین آغاز به کار نمایشگاه کار و هدایت شغلی در دانشگاه شیراز گفت: آن چیزی که در دانشگاه‌ها حلقه مفقوده محسوب می‌شود، فضای محدودی است که نیازمند گسترش ارتباطات، شکستن فضای ایزوله و نهایتا برقراری ارتباط با صنایع و واحد‌های تولیدی است.

سجاد تقوایی معتقد است که یکی از چالش‌های نگهداشت نیرو و مهاجرت سرمایه انسانی این است که اطلاع کمی از ظرفیت‌های استان وجود دارد و کمتر کسی می‌داند که شرکت‌هایی داریم که میلیون‌ها دلار فروش دارند یا فناوری‌هایی ایجاد شده که در دنیا بی‌نظیر است و بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان به صورت جدی وارد صادرات شده‌اند.

او؛ عدم اطلاع از ظرفیت‌ها را موجب مهاجرت نیرو بین استانی و خارج از کشور ذکر کرد و افزود: باید تلاش کرد تا دانشجویان با فضا‌های تولید و بازار فروش آشنا شوند.

مدیر نوآوری، کارآفرینی و فناوری دانشگاه شیراز در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: نمایشگاه کار، رویدادی برای تعامل مستقیم کارجو و کارفرماست. در این رویداد، صنایع، شرکت‌ها و سازمان‌های شرکت‌کننده موقعیت‌های شغلی مختلف خود را ارائه می‌کنند و دانشجویان، دانش‌آموختگان و دیگر کارجویان با مراجعه به نمایشگاه کار علاوه‌بر کسب اطلاعات درباره کارفرمایان و ارسال رزومه، با نمایندگان هریک به‌طور مستقیم وارد گفتگو می‌شوند. 

تقوایی افزود: از جمله نتایج برگزاری این رویداد برای کارفرمایان، تبلیغ و ارتقای برند و تأمین نیرو‌ی متخصص و برای قشر کارجو، پیداکردن موقعیت شغلی مناسب، اطلاع از ویژگی‌ها و تخصص‌های موردنیاز صنایع و سازمان‌ها و یادگیری و شبکه‌سازی است.

او به مزایای شرکت در نمایشگاه کار و هدایت شغلی پرداخت و گفت: ارتقای برند کارفرمایی، ارتباط مستقیم و بدون واسطه، شناخت از بازار کار، تسهیل فرآیند جذب و استخدام، انتشار گسترده آگهی‌های شغلی و جذب استعداد‌های باانگیزه، جوان و خلاق ازجمله مزایای شرکت در این نمایشگاه است.

به‌گفته این مقام مسؤول، برپایی میز‌های مشاوره، نشست انتقال تجربه، رویداد‌های آموزشی و رویداد‌های دانشجومحور به‌منظور پرورش مهارت‌های لازم برای کارجویان، به‌ویژه دانشجویان و دانش‌آموختگان از برنامه‌های جنبی نخستین نمایشگاه کار و هدایت شغلی در دانشگاه شیراز است.

علی حفیظی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز نیز در این مراسم از فعالیت تقریبا مطلوب این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مادر با صنایع بزرگ و واحد‌های تولیدی سخن گفت و به جایگاه علمی دانشگاه شیراز در نظام‌های مختلف رتبه‌بندی اشاره کرد.

او با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا آمار و ارقام جایگاه دانشگاه شیراز در این نظام‌ها موجب تربیت نیرو متناسب با نیاز صنعت شده است یا نه؟ گفت: موسسات مختلفی در حال بررسی نوع نیاز صنایع و مطابقت آن با توانمندی دانشجویان هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه کار گروهی در وجه دوم تربیت نیروی انسانی از رسالت دانشگاه‌ها محسوب می‌شود، اعلام کرد که حضور صنایع در سرفصل‌های درسی آغاز شده است.

حفیظی خاطرنشان کرد: شناسایی ظرفیت‌ها موجب آشنایی دانشجویان با صنایع و آمادگی برای حضور در واحد‌های تولیدی می‌شود و در عین حال حضور صنعت در دانشگاه، به شدت کمک کننده است.

نظر شما