شناسهٔ خبر: 66903012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری فارس: همه تلاش خود را برای افزایش رضایت عمومی به‌کار گرفته‌ایم

رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر تکریم ارباب رجوع گفت: همه تلاش خود را در مجموعه قضایی استان برای کاهش مشکلات مردم انجام دادیم تا نتایج حاصله از این اقدامات منجر به افزایش رضایت عمومی شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- در ملاقات عمومی این هفته رئیس کل دادگستری استان فارس که با حضور علی مؤمن حسین‌پور، یوسف نیکنام، حسن زارع معاون قضایی و مسعود رحمانی معاونین قضایی دادگستری و حسین اسفندیاری قاضی حوزه ریاست دادگستری برگزار شد مشکلات قضایی و درخواست‌های ۷۰ نفر از مراجعان بررسی و در راستای تکریم ارباب رجوع دستورات قضایی و مدیریتی لازم صادر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در حاشیه این دیدار با اشاره به تأکید رئیس قوه قضاییه و تعیین اهداف عملیاتی در سند تحول قوه قضاییه مبنی بر تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی گفت: ما در مجموعه قضایی استان همه تلاش خود را در راستای کاهش مشکلات مردم انجام دادیم تا نتایج حاصله از این اقدامات منجر به افزایش رضایت عمومی شود.

وی با بیان اینکه خدمت به افراد جامعه، حد و مرزی ندارد و یک مؤمن واقعی در هر جایگاهی می‌کوشد تا باری از دوش هم نوعان بردارد و خدمتی را به جامعه ارائه کند، گفت: تعامل با مردم در جریان وظیفه خدمت‌رسانی در جامعه اسلامی، به ویژه از سوی کارگزاران و مسئولان امری لازم و ضروری است و هر مسئول و مدیری باید مراودات عمومی و حضور در جمع مردم را در دستور کار ویژه قرار دهد که این امر با جدیت در دستگاه قضایی در جریان است.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: هدف اصلی کار و خدمت رسانی به مردم در دستگاه قضایی احقاق حق و اجرای عدالت است؛ بنابراین اجرای سریع و به موقع قانون و احکام قضایی و از میان برداشتن اختلافات، زمینه ایجاد رضایت و اعتماد عمومی را ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی در سراسر حوزه‌های قضایی استان علاوه بر دیدار‌های منظم هفتگی در مناسبت‌های مختلف و در مساجد، نماز جمعه، بقاع متبرکه دیدار‌های مردمی تحت عنوان میز خدمت برگزار و گام مهمی در راستای تکریم ارباب رجوع و احقاق حقوق مراجعان برداریم.

تعامل با مردم در جریان انجام تکالیف قانونی و خدمت رسانی با جدیت در دادگستری فارس در جریان است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در دیدار عمومی این هفته که با حضور معاونین وی در دادستانی مرکز استان برگزار شد؛ ضمن دیدار با ۶۲ نفر از مراجعان و رسیدگی به درخواست‌های آنان بر پیگیری موضوعات در بخش‌های مختلف تأکید کرد.

سید مصطفی بحرینی با اشاره به اینکه بخشی از تقاضا‌های مراجعان اعطای تسهیلات به محکومان است، گفت: در حوزه اجرای احکام کیفری ارائه خدمت قضایی با سرعت و به صورت ویژه انجام می‌شود.

وی پاسخگویی مستمر و هفتگی به تقاضای مراجعان را از اولویت‌های دادسرا خواند و افزود: ارائه خدمت در دادسرا در قالب واحد‌های کشیک در طول شبانه روز بدون توقف ادامه دارد و نیاز‌های فوری مراجعان به دستورات مقام قضایی در ساعات غیر اداری نیز برآورده می‌شود.

 به‌منظور افزایش کیفی ملاقات‌های مردمی با مسئولان قضایی و پاسخگویی هرچه بهتر به درخواست‌ها مراجعه کنندگان، روز‌های شنبه و یکشنبه هر هفته به اخذ تقاضا و دریافت مدراک و مستندات به قاضی حوزه ریاست اختصاص یافته و روز‌های سه شنبه هر هفته به عنوان روز اختصاصی ملاقات با ارباب رجوع با حضور رئیس کل دادگستری و مقامات قضایی استان به درخواست‌ها رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما