شناسهٔ خبر: 66901822 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس سازمان ثبت احوال کشور:

شناسنامه ۳۴ میلیون ایرانی باید تعویض شود

کارگر گفت: با بهره برداری از پروژه سببی و نسبی و استفاده از اطلاعات این پایگاه می‌توان روند تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه را سریعتر صورت دهیم و می‌توانیم با نظارت بیشتر و تسریع در انجام این پروژه، روند کار تعویض شناسنامه‌های قدیمی را سرعت ببخشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، همایش مدیران ستادی و استانی سازمان ثبت احوال کشور با حضور هاشم کارگر معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال، معاونین و مدیران کل ستادی و حضور وبیناری مدیران کل استان‌ها با هدف بررسی عملکرد و برنامه ریزی و هدف گذاری برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

هاشم کارگر، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در همایش مدیران ستادی و استانی این سازمان با تسلیت حادثه ناگوار شهادت رئیس جمهور مردمی آیت الله رئیسی و هیات همراه اظهار داشت: این حادثه کشور و مردم را در اندوه فرو برد و جای اینگونه افراد دلسوز و توانمند در نظام خالی خواهد ماند، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایدار و استوارتر مسیر خود را ادامه می‌دهد.

هاشم کارگر بیان داشت: ما وظیفه داریم همانگونه که این شهدای گرانقدر در راه خدمت به مردم و نظام جان خود را فدا نمودند، مسیر آنها را طی نموده و با جدیت و توان بیشتر به نتایج بهتری دست پیدا نمائیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: انقلاب اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری تاکنون با فداکاری افراد و شخصیت‌های گوناگونی مسیر خود را ادامه داده است چه از بالاترین مقامات کشوری، وزرا و نمایندگان مجلس و چه آحاد مردم که برای ثبات این نظام و انقلاب فداکاری کردند و جان خود را در این راه تقدیم نظام نموده اند

هاشم کارگر افزود: این جان فشانی‌ها و فداکاری‌ها وظیفه ما کارگزاران دولت را سنگین‌تر می‌نماید و و با توجه به جایگاه سازمان ثبت احوال کشور و تاثیر در نظامات اداری و ارائه خدمت به مردم باید با جدیت و مسئولیت پذیری بیشتری این مسیر را ادامه دهیم.

وی با اشاره به سخن اخیر مقام معظم رهبری مدظله العالی بیان داشت: خدمت رسانی به مردم باید بدون توقف ادامه پیدا نماید و با جدیت و توان بیشتر باید کار‌ها و ماموریت‌ها را ادامه دهیم و نباید خللی در امور انجام شود و مسئولیت‌هایی که داریم با همین تفکر و منش ادامه دهیم.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در تبیین اقدامات و فعالیت‌ها گفت: در راستای جهاد تبیین یکی از مهمترین وظایف مدیران ستادی و استانی اطلاع رسانی اقدامات و فعالیت‌های مهم سازمانی است و مدیران باید با ارتباط مستمر با رسانه‌ها، حوزه اطلاع رسانی را فعال‌تر نموده و تحولات سازمان ثبت احوال کشور را برای عموم جامعه تبیین کنند.

کارگر اظهار داشت: ماموریت‌ها و پروژه‌های سال ۱۴۰۳ بسیار با اهمیت و حساس است و باید به صورت جدی از طرف ستاد سازمان و استان‌ها پیگیری گردد و با مشارکت و همفکری و برنامه ریزی دقیق نسبت به انجام ماموریت‌ها اقدام شود. کارگر با اشاره به اتفاق نابهنگام شهادت رئیس جمهور و انتخابات زود هنگام در کشور گفت: سازمان ثبت احوال کشور یکی از سازمان‌های موثر و زیر ساختی در موضوع انتخابات است و با توجه به زمان محدود ۵۰ روزه باید اقدامات مورد نیاز را همراه با وزارت کشور برنامه ریزی نمائیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تشریح پروژه‌های اصلی سازمان ثبت احوال کشور در سال ۱۴۰۳ گفت: سال گذشته سامانه هدا به عنوان یکی از اقدامات شاخص سازمان ثبت احوال کشور در حوزه احراز هویت مورد بهره برداری قرار گرفت و باید نسبت به گسترش این سامانه در بین دستگاه‌های اجرایی چه در ستاد سازمان و چه در سطح استان‌ها پیگیری گردد و به عنوان سامانه مرجع احراز هویت سازمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان داشت: موضوع ثبت تغییر نشانی به عنوان یک تکلیف قانونی و یک سرویس بسیار مهم باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد و با تکمیل این پایگاه، دستگاه‌ها را به سمت استفاده از سرویس‌های مدنظر سازمان ثبت احوال کشور سوق دهیم. 

هاشم کارگر با اشاره به روند تعویض شناسنامه‌های دست نویس و جلد قرمز در کشور از این پروژه به عنوان یکی از اقدامات مهم و شاخص سازمان یاد و بیان کرد: زیرساخت‌های سخت افزاری و سایر نیاز‌های مورد نیاز این پروژه و برنامه ریزی‌های کلان سازمانی در راستای ایجاد فرآیند صحیح برای تعویض آنها صورت گرفته و باید با همکاری استان‌ها اقدام موثری در این خصوص صورت دهیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور پروژه بزرگ سببی و نسبی سازمان ثبت احوال کشور را کلید اصلی احراز هویت در کشور دانست و گفت: با بهره برداری از پروژه سببی و نسبی و استفاده از اطلاعات این پایگاه می‌توان روند تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه را سریعتر صورت دهیم و می‌توانیم با نظارت بیشتر و تسریع در انجام این پروژه، روند کار تعویض شناسنامه‌های قدیمی را سرعت ببخشیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص موضوع تجمیع صدور شناسنامه‌ها در استان‌ها نیز افزود: در راستای صرفه جویی در هزینه‌ها و مدیریت اعتبارات برنامه تجمیع صدور شناسنامه‌ها در دستور کار قرار گرفت که این امر نیاز به برنامه ریزی مداوم و رفع مشکلات و موانع دارد و مدیران کل استان‌ها با ارتباط بیشتر با مدیران شرکت پست و هماهنگی بین دستگاهی می‌توانند در روند این پروژه گام‌های موثری بردارند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: مرکز رصد جمعیت کشور به عنوان یکی از اقدامات شاخص سازمان ثبت احوال در حوزه انتشار آمار راه اندازی شده است و این مرکز با انتشار آمار و اطلاعات شاخص و بیان روند وقایع حیاتی در کشور می‌تواند کمک شایانی به مراکز دولتی و غیر دولتی نماید و باید با استفاده از ظرفیت این سامانه و موضوعات و آمار‌ها، نگاه دستگاه‌ها و جامعه بیرونی را نسبت به ثبت احوال تغییر دهیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: باید به صورت جدی با برگزاری جلسات مستمر و پیگیری و نظارت، زیرساخت‌های لازم را برای اجرای طرح‌های سازمان فراهم نموده و حوزه ستاد سازمان نیز با اخذ گزارش‌های لازم از استان‌ها و بررسی موانع و مشکلات و ایجاد تغییرات لازم در روند انجام کار، اصلاحات لازم در سامانه‌ها جهت بهبود فعالیت‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما