شناسهٔ خبر: 66901049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نجف، رکورددار پروازهای خارجی فرودگاه مشهد است

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: بیشترین پروازهای خارجی از فرودگاه بین‌‎‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به مقصد نجف اشرف صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

محمود امانی‌بنی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: فروردین‌ امسال ۸۸۰ پرواز خارجی در فرودگاه مشهد انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد رشد دارد و بیشترین سهم پروازی نیز مربوط به مسیر مشهد - نجف با ۱۴۰ پرواز و ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر مسافر بوده است. 

 

او افزود: فرودگاه مشهد به ۱۷ مسیر خارجی پرواز دارد که در آن میان نجف رکورددار است.

 

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: استانبول، بصره، بغداد، بیروت، لاهور، مزارشریف، مسقط، نجف، جده، مدینه، دبی، شارجه، دوشنبه، دوحه، قندهار، کابل و کویت از مسیرهای پروازهای خارجی فرودگاه مشهد است.

 

امانی بیان کرد: بیشترین پروازهای داخلی فرودگاه مشهد نیز مربوط به مسیر تهران است، به طوری که در فروردین امسال سه هزار و ۹۶۷ پرواز داخلی از فرودگاه مشهد انجام شده که مسیر مشهد - تهران با ۹۰۰ پرواز و ۱۲۷ هزار و ۲۴۶ نفر مسافر، بیشترین سهم را از پروازهای داخلی داشته است.

 

او تصریح کرد: اکنون نیز عملیات اعزام حجاع بیت الله الحرام از این فرودگاه در دست انجام است و بیش از ۱۰ هزار زائر در موسم حج از این فرودگاه تا ۱۲ خرداد توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین وحی اعزام می شوند.

نظر شما