شناسهٔ خبر: 66900930 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرمایه گذاری چهارهزار میلیارد تومانی شرکت‌های فعال در منطقه ویژه خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: این منطقه یکی از قطب‌های مهم تولید کشور است و اکنون ۱۵ طرح فعال زیرساختی در منطقه به ارزش سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دردست اقدام است.

صاحب‌خبر -

سرمایه گذاری چهارهزار میلیارد تومانی شرکت‌های فعال در منطقه ویژه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، محمدرضا پیرحسینلو با تاکید بر اینکه با تمام توان برای تأمین زیرساخت‌های این منطقه مطابق با سیاست‌های توسعه‌ای ایمیدرو پیش خواهیم رفت، افزود: از این تعداد، پنج طرح با درصد پیشرفت بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد آماده افتتاح است و طرح پست مدولار شهید لشکری با قابلیت برق رسانی به چهار صنعت بزرگ مستقر در اولویت قرار دارد و به زودی افتتاح می‌شود.
وی گفت: از دیگر طرح‌ها می‌توان به طرح گازرسانی به نیروگاه‌های سایت میانی و ساخت شبکه و ایستگاه تقلیل فشار سایت شمالی و میانی، طرح تعمیرات اساسی پل دسترسی، آبگیر و اسکله منطقه ویژه، طرح جمع‌آوری و هدایت سیلاب سایت شمالی،طرح آبرسانی به شرکت‌های مستقر در سایت ۶۰۰ هکتاری و پروژه تکمیل و بازسازی ابنیه و کار‌های عمرانی منطقه ویژه اشاره داشت.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: همچنین ۲۲ شرکت با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۷۰۵ میلیون‌دلاری در منطقه فعالیت دارند که باید به این آمار، آمار ۵۲ شرکتی که در حال ساخت و نصب تجهیزات هستند نیز اضافه کنیم.

نظر شما