شناسهٔ خبر: 66900825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آنکارا: نسل‌کشی اسرائیل در غزه با حمایت آمریکاست

وزیر امور خارجه ترکیه معتقد است اسرائیل در سایه حمایت‌های آمریکاست که به نسل‌کشی مردم غزه ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که اسرائیل بدون حمایت کشور‌های غربی، به‌ویژه ایالات متحده، نمی‌تواند به نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه ادامه دهد.

وی تاکید کرد: اسرائیل به حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد. نادیده گرفتن نسل کشی کل یک ملت غیرقابل قبول است.

فیدان در ادامه تاکید کرد که آنکارا به تلاش‌های خود برای توقف قتل عام اسرائیل در منطقه ادامه خواهد داد.

در همین حال، رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به کشتار بامداد دیروز در رفح، نخست وزیر اسرائیل را «وحشی» خطاب و تاکید کرد: ما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا این وحشی‌ها و قاتلانی که هیچ ربطی به بشریت ندارند، پاسخگو باشند.

در پی حمله شبانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در نزدیکی رفح که از سوی ارتش صهیونیستی به عنوان مکان امن اعلام شده بود، تاکنون براساس آمار اعلام شده حداقل ۵۰ تن که بیشتر آنان زن و کودک بودند، به شهادت رسیده اند.

 این حمله یک روز پس از آن اتفاق افتاد که دادگاه بین‌المللی لاهه از رژیم صهیونیستی خواست حمله به رفح را متوقف کند. منابع محلی و شاهدان عینی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حدود ۸ بمب که حجم جنایت را نشان می‌دهد و احتمالا از بمب‌های ۲ هزار پوندی آمریکا استفاده شده است، به سمت چادر‌های آوارگان شلیک کردند و افراد داخل چادر‌ها که بیشتر آنها کودک و زن بودند در آتش سوختند.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما